Miyuki armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Brigitte241084
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:ma 30 mei 2016 08:50
Miyuki armband

Bericht door Brigitte241084 » ma 30 mei 2016 09:28

Hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag met betrekking tot het maken van een Miyuki armband. Hoeveel delica kralen heb ik nodig voor de lengte van de armband (dit in verband met het ontwerpen van een patroon). Ik kom overal wel tegen hoeveel kralen je voor de breedte kunt gebruiken, maar niet voor de lengte.

Groeten,
Brigitte

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Miyuki armband

Bericht door Algante » ma 30 mei 2016 10:50

Hi, Brigitte,

Leuk, dat je een miyuki delicabeads armband wilt maken. Hoe lang en hoog wil je de armband hebben, en welke techniek zou je willen gebruiken? Peyotestitch, Brickstitch, Square, enz.??
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Brigitte241084
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:ma 30 mei 2016 08:50

Re: Miyuki armband

Bericht door Brigitte241084 » ma 30 mei 2016 14:05

Ik wil een armband voor een volwassen vrouw met een niet te brede pols maken. Geen idee nog wat de verschillende steektechnieken inhouden, maar voor de beeldvorming hieronder een link naar een afbeelding. Volgens mij is dit de square? Ik ben in mijn huidige ontwerp uitgegaan van 88 delica's naast elkaar (in eerste instantie wil ik beginnen met een armband die 5 kralen breed is). :)

https://www.frissieraden.nl/inspiratie/ ... en-choice/

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Miyuki armband

Bericht door Algante » ma 30 mei 2016 14:59

Leuke armband :(L) ga je het inderdaad weven? Zo te zien heb je niet heel veel nodig van iedere kleur, maar je koopt ze per zakje(s) van 5 of 10 gram, afhankelijk van de kleur en de verkoper.

Als je het weeft, zit je aan de hoogte van het weefraam gebonden, als je zelf kraalt, in water voor steek dan ook, kun je het net zo hoog en breed maken als je wilt.

Het lijkt wel piepjesklein te worden: 88 rijen x 5 kolommen = 15,4 x 0,751 cm.

Het voorbeeld is: 107 rijen x 9 kolommen = 18,725 x 1,352 cm. Ik heb wel het patroon voor je als je wilt.

Heb je hier iets aan? Vraag maar gerust als je vragen nog niet geheel beantwoord zijn :)
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Miyuki armband

Bericht door Sandra » di 31 mei 2016 08:39

Als aanvulling op Algante d'r tips, je kan de armband op verschillende manieren afwerken en het ene soort slotje kost meer ruimte dan de andere, waardoor de armband zelf ook weer korter of langer mag zijn. Net zoals Algante zegt, meestal wil je meerdere kleuren gebruiken en heb je bijvoorbeeld 5 gram per kleur, dan heb je sowieso genoeg kralen.
Qua techniek, die op frissieraden is geweven, met techniek square stitch bereik je zelfde effect maar kost het wel veel meer tijd, want bij square stitch rijg je het kraaltje voor kraaltje en bij weven niet. Op http://www.kralen.com/Instructies/Weven/11/ kun je wat tips & trucks over weven vinden.

Brigitte241084
Bead Anonymous
Berichten:4
Lid geworden op:ma 30 mei 2016 08:50

Re: Miyuki armband

Bericht door Brigitte241084 » di 31 mei 2016 10:16

Dank allemaal voor de tips. Mijn idee is inderdaad om te gaan weven met een weefraam. Als het goed is krijg ik vandaag alle spulletjes binnen. Ik heb geloof ik 11 of 12 zakjes in diverse kleuren besteld, dus ik kan me helemaal uitleven! Heb er zin in!

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Miyuki armband

Bericht door Algante » di 31 mei 2016 11:09

Leuk, Brigitte :banaan: Heel veel plezier toegewenst.
Laat je het resultaat zien?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten