weven

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18
weven

Bericht door mailokarenronny » di 15 dec 2015 18:39

hoi



Het even lukt me heel goed. het afweven ook. maar dan een keer ik het los doe van het weefraam en verder wil afwerken lukt het me niet...
lopen de kralen los of zakt alles in een.

hoe moet ik dit op lossen? ik weef met K.O. draad en weef nog extra door .
en zet er daarna nog knoopjes in.

mvg

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: weven

Bericht door Sandra » do 17 dec 2015 12:48

Als je wil kan je evt wat foto's als bijlage hier plaatsen of even naar mij (info@kralen.com) mailen. Enige wat me nu te binnen schiet is dat je misschien iets te strak weeft, of dat het nog niet helemaal goed is afgewerkt als je het eraf haal.

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: weven

Bericht door Moniek74 » do 17 dec 2015 13:32

Als je even een foto hier op dit topic upload, kunnen we allemaal even meekijken hoe het eraf komt. Het enige wat ik kan bedenken, is dat je aan de uiteinden van je weefwerk niet vaak genoeg door de laatste rijen extra draad doorgestoken hebt OF dat je met de naald teveel onderlangs de opgespannen draden bent gegaan met je horizontale draad in plaats van bovenlangs. Dat is een veel gemaakte fout en daar kom je inderdaad pas achter als je het eraf haalt.
Maar vervelend joh...
Hartelijke groet van Moniek

mailokarenronny
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 04 jul 2014 10:18

Re: weven

Bericht door mailokarenronny » wo 15 jun 2016 09:55

het is even lang geleden maar ik geraakte niet meer op dit forum op .
Nu weer wel.
ondertussen maaki k al verschillende armbanden van het weven. het was dus het probleem dat ik niet goed onder boven weefde nu maak ik er bij wijze van spreke elke dag eentje en komt het me vele beter uit. soms loopt het nog eens mis maar dan proberen we gelijk terug op nieuw.
toch beedankt voor de mooie uitlegjes . :-)

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: weven

Bericht door katia » wo 15 jun 2016 17:25

Leuk dat het nu lukt !

Gesloten