Soutachevraagje

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
estherwijma
Bead Monster
Soutachevraagje

Bericht door estherwijma » vr 19 dec 2014 12:52

Ik heb even een vraagje over soutache. Ik ben nu een broche aan het maken, waarin ik op een heel simpele manier soutache heb verwerkt, alleen de uiteinden rafelen zo. Ik heb het nu enigszins weggewerkt, maar hoe werk je die uiteinden mooi weg? Of hoe krijg je dat ze niet gaan rafelen?
Op de foto zien jullie hoe ik het heb gedaan, ik heb het aan de onderkant afgeknipt en er maar facetkralen tegenaan gedaan, zodat je het niet goed ziet, maar heel mooi is het niet
Wat ik op internet zie is dat de uiteinden naar achter worden gebracht, maar dat kan toch niet altijd? In mijn geval had ik dat toch niet kunnen doen?

Afbeelding
Groetjes Esther

Vengy
Bead Fanatic

Re: Soutachevraagje

Bericht door Vengy » vr 19 dec 2014 13:41

Er wordt fraycheck voor gebruikt door een kennisje van mij
Ik ken het spul zelf niet helaas
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

estherwijma
Bead Monster

Re: Soutachevraagje

Bericht door estherwijma » vr 19 dec 2014 17:50

oke bedankt voor de tip! ga mss morgen nog iets anders proberen!
Groetjes Esther

Gesloten