2 knijpkralen en kralenverbergers

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Bastogne
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:do 30 okt 2014 19:54
2 knijpkralen en kralenverbergers

Bericht door Bastogne » do 30 okt 2014 19:59

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie je armbandjes met slotje en gecoated staaldraad precies afwerken. Kalotjes vond ik niet fijn werken, dus ik heb net een hele rits aan knijpkraalverbergers gekocht (3mm en 4mm). Normaal doe ik altijd twee knijpkralen aan het uiteinde van een armbandje, maar als ik dat nu doe moet ik dus twee knijpkraalverbergers gebruiken (twee knijpkralen passen net niet in ééntje, dan kan het draad niet meer draaien en gaat het op een gegeven moment stuk). Tot zover geen enorm probleem.

Alleen waar ik nu tegenaan loop: ik wil een armbandje maken met in het midden een muntje. Ik moet hiervoor dus twee halve armbandjes maken en deze vastzetten aan het muntje. Dit betekent dat ik 4 uiteindes heb met beide twee knijpkralen + knijpkraalverbergers. Dat is best een hele hoop! In totaal iets van 2.5cm. Omdat die knijpkraalverbergers zoveel ruimte innemen, kan ik minder kralen gebruiken, waardoor ik nu een beetje een zielig armbandje heb.

Help! Hoe doen jullie dit?



Edit: de enige opties die ik nu zelf kan bedenken zijn:
-1 knijpkraal: maar is dit wel stevig genoeg?
- Achter mn munt langs rijgen met mijn draad: dit eigenlijk liever niet en is dit ook wel stevig genoeg? De armband komt in mijn webshop, dus ik wil wel dat hij kwalitatief goed is.

Gebruikersavatar
Carine
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:za 20 mar 2010 14:34
Contacteer:

Re: 2 knijpkralen en kralenverbergers

Bericht door Carine » do 30 okt 2014 22:44

Weet niet precies hoe het armbandje eruit ziet, maar kun je ook rijgen op 1 draad en dat je de munt later bevestigd? Op de plek waar de munt moet komen rijg je dan kleine, platte kraaltjes, waarna je de munt met mooie ringetjes aan de draad (tussen de kraaltjes) bevestigd. Je munt ligt dan op die platte kraaltjes.

Gesloten