jumpringen
Ik heb al verschillende keren problemen gehad dat de draad van een sieraad door de jumpring gaat zodat de sluiting loslaat.
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Heeft iemand een tip hoe ik dit kan oplossen?
Re: jumpringen
Ja, normaal gesproken wel. Maar er zijn ook patronen waar je de jumpring tussen de draad van het werk moet zetten en dat werkt bij mij dus niet.
Dus ik vraag me af of er een trucje is dat ik voor dit soort dingen kan gebruiken.
Ik ken wel splitringen maar dat is niet in alle gevallen mogelijk.
Dus ik vraag me af of er een trucje is dat ik voor dit soort dingen kan gebruiken.
Ik ken wel splitringen maar dat is niet in alle gevallen mogelijk.
- estherwijma
- Bead Monster
wat vreemd...heb ik nog nooit last van gehad...
Ligt mss aan de jumpringen? Ik heb bijv. hele zachte thuis, als ik die opentrek moet ik dat heel voorzichtig doen, omdat ze anders open blijven staan... Ik weet niet of dat het mss kan zijn?
Ligt mss aan de jumpringen? Ik heb bijv. hele zachte thuis, als ik die opentrek moet ik dat heel voorzichtig doen, omdat ze anders open blijven staan... Ik weet niet of dat het mss kan zijn?
Groetjes Esther
Geen idee, ik heb de ringen bij het bekende adresje
gekocht en ze zien er naar mijn idee prima uit.
Ik check ook altijd of ik het wel goed gesloten heb. Toch gebeurd het eigenlijk iedere keer.
Wordt er zelfs een beetje
van!!
Vandaar nu mijn vraag, want ik weet het niet meer......

Ik check ook altijd of ik het wel goed gesloten heb. Toch gebeurd het eigenlijk iedere keer.
Wordt er zelfs een beetje

Vandaar nu mijn vraag, want ik weet het niet meer......
Als ik zo tewerk ga zoals jij , heb ik dat ook wel soms. Dan doe ik een heel klein puntje lijm aan het jumpringetje met een tandenstoker.
Dat zie je nauwelijks niet hoor.
Dat zie je nauwelijks niet hoor.

Dat is een goede tip!
Had het al met blanke nagellak geprobeerd, maar dat werkt niet.
Had het al met blanke nagellak geprobeerd, maar dat werkt niet.
- estherwijma
- Bead Monster
ooooh nee ik ben in de war, je hebt het over jumpringen, nee daar had ik dat probleem ook heel vaak bij. Daarom gebruik ik nu alleen nog maar splitringen! Daar heb ik dat probleem nooit bij!
Groetjes Esther
Ik gebruik eerst een dicht ringetje en daar zet ik een jumpringetje aan. Dan kan het draad er niet tussenuit glippen en je draad kan ook niet beschadigen en dus uiteindelijk breken.
@ Esther; splitringen is inderdaad de oplossing alleen vind ik niet dat ze overal bijpassen. Soms moet je jumpringen gebruiken omdat het veel mooier is. Ze moeten dan wel functioneel zijn, en helaas.... mij lukt dat niet
@jalabali; is een idee dat ik zal uitproberen. Ben alleen bang dat ik dan teveel 'ijzer' rond het slot krijg en of ik dat mooi vind weet ik niet.

@jalabali; is een idee dat ik zal uitproberen. Ben alleen bang dat ik dan teveel 'ijzer' rond het slot krijg en of ik dat mooi vind weet ik niet.
Daar heb ik ook een probleem mee , dan heb je zoveel "ijzer".En vind dat ook niet zo mooi.Hilly_M schreef:@ Esther; splitringen is inderdaad de oplossing alleen vind ik niet dat ze overal bijpassen. Soms moet je jumpringen gebruiken omdat het veel mooier is. Ze moeten dan wel functioneel zijn, en helaas.... mij lukt dat niet![]()
Splitringen passen niet altijd door het slotje.

Je kunt ook een "wire guardian" gebruiken. Die schuif je over de draad en vervolgens over het ringetje.
Groet,
Ellen
Groet,
Ellen
Ik persoonlijk gebruik jumpringen / open ringen alleen voor bijvoorbeeld het bevestigen van bedeltjes (die zijn niet zwaar en hebben vrij dikke oogje, schelpjes bevestig ik ook wel via open ring) of juist voor bijvoorbeeld chain maille (dus heel veel ringetjes aan elkaar zetten). Sluiting bevestig ik liever met splitring, vooral als het aan zo 'n eindkapje is die vrij dun is. Lang geleden had 'n vriendin sieradenworkshop als vrijgezellenfeest en zij gaven toen ook open ringen en ik vond het zo stom, dezelfde avond tijdens het eten viel bij 1 van ons de armband al af (eindkap glipte door het open ringetje af).
Ik herinner me vaag dat ik ooit hoorde van speciale open ringen die als het ware tegen elkaar aan klikken, weet niet meer of het van beadalon of beadsmith was, was iig van Amerikaanse merk. Die zouden op speciale manier gemaakt zijn waardoor het meer tegen elkaar aan klikt en dus minder risico. Ik geloof dat iemand keer naar ervaringen daarover vroeg op dit forum....voor de rest zelf geen ervaringen mee.
Ik herinner me vaag dat ik ooit hoorde van speciale open ringen die als het ware tegen elkaar aan klikken, weet niet meer of het van beadalon of beadsmith was, was iig van Amerikaanse merk. Die zouden op speciale manier gemaakt zijn waardoor het meer tegen elkaar aan klikt en dus minder risico. Ik geloof dat iemand keer naar ervaringen daarover vroeg op dit forum....voor de rest zelf geen ervaringen mee.
@ Ellen; zeker het overwegen waard. Denk dat dit ook een goede oplossing kan zijn
@ Sandra; Dat bedoel ik dus; heb je je best gedaan op een armband van Sabine Lippert, valt hij tot twee keer toe van je hand. Gelukkig zijn ze nogal flink, dus je hoort ze wel vallen! En een ketting waar je op hebt zitten 'zweten' die langzaam tussen je.... valt.
Toch snap ik het niet, sommige patronen van Sabine Lippert geven aan dat je jumpringen moet gebruiken. En als er iemand is die weet wat ze doet is zij het wel.
Ga inderdaad zoeken naar de speciale open ringen die je noemt. Wie weet gaat er een wereld voor me open

@ Sandra; Dat bedoel ik dus; heb je je best gedaan op een armband van Sabine Lippert, valt hij tot twee keer toe van je hand. Gelukkig zijn ze nogal flink, dus je hoort ze wel vallen! En een ketting waar je op hebt zitten 'zweten' die langzaam tussen je.... valt.

Toch snap ik het niet, sommige patronen van Sabine Lippert geven aan dat je jumpringen moet gebruiken. En als er iemand is die weet wat ze doet is zij het wel.
Ga inderdaad zoeken naar de speciale open ringen die je noemt. Wie weet gaat er een wereld voor me open

- Ingeborg76
- Bead Addict
- Contacteer:
Om exact die reden, dat "vallen", ben ik over naar splitringetjes dat is wel lastiger met schuifslotjes heb ik gemarkt want zie dat splitringetje naar eens aan die sluiting te krijgen....soms heb je patronen waarbij een jump ring door de 8/0 rocailles wordt geregen dan kan het wel, heb ik wel bij oorbellen gedaan.
Groetjes Ingeborg