cubic raw

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
narda
Bead Believer
cubic raw

Bericht door narda » zo 06 jul 2014 07:04

ik heb de cubic raw ontdekt :) , je kan er blijkbaar enorm mee doen .
nu had ik nog een vraag , ik heb die groene halsketting gemaakt en heb het vierkant twee keer gedaan , ik had de eerste keer de spanning niet genoeg aangetrokken en was het nogal slap, de tweede keer was het beter.
op het filmpje gebruikte ze ook toho rocailles en ik heb miyuki gebruikt.
voor draad gebruikte ik de firline en daar komt mijn vraag , kan je voor cubic raw beter andere draad gebruiken of is fireline daar goed voor? en is toho beter dan miyuki daarvoor?
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: cubic raw

Bericht door Sandra » zo 06 jul 2014 09:17

Miyuki kan je prima gebruiken voor craw. Fireline denk ik ook, wel kan je soms wat van de draad zien (gebeurd iig bij mij) dus dan gebruik ik rijggaren in dezelfde kleur.

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » di 08 jul 2014 08:35

Zelf heb ik het idee dat je gewoon draad (ik gebruik het liefst KO draad) strakker kunt aantekken. Maar, dat kan wel gewoon mijn idee zijn hoor.

Moniek74
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Moniek74 » di 08 jul 2014 12:05

Toho of miyuki maakt niet uit... Wat betreft de draad, laat ik het er van afhangen of ik onderweg nog een keer nieuwe draad moet aanknopen of niet. Zo ja, dan kies ik liever voor gewone draad (c-lon of KO) want fireline knoopjes kunnen er - indien er spanning op zit - langzaamaan weer uitglijden. Heel irritant. Het voordeel van fireline is echter weer dat je nooit door je eigen draad kunt heensteken gaandeweg. Dat gebeurt mij bij gewone draad regelmatig en als je tijdens het rijgen meermaals op eenzelfde plek moet doorhalen, dan is fireline juist weer aan te raden. Zo zie je... Beide kan, en beide hebben voor- en nadelen! Succes!
Hartelijke groet van Moniek

createss
Bead Designer

Bericht door createss » di 08 jul 2014 13:36

JMHols schreef:Zelf heb ik het idee dat je gewoon draad (ik gebruik het liefst KO draad) strakker kunt aantekken. Maar, dat kan wel gewoon mijn idee zijn hoor.
Ik kan ook KO draad strakker aantrekken dan Fireline, daarom gebruik ik liever KO. Daarnaast is dat er in diverse kleuren.
En ik gebruik zowel Miyuki als Toho... ik let eigenlijk alleen op de kleur van de rocailles die ik wil gebruiken en niet op het merk :wink:

Gesloten