veter-/lintklemmen en rocailles

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
jenlon
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:za 03 aug 2013 23:06
veter-/lintklemmen en rocailles

Bericht door jenlon » do 03 jul 2014 14:26

Hoi allemaal,

Ik ben dus sinds kort bezig met het maken van vriendschapsarmbandjes met rocailles. Als afwerking gebruik ik meestal veter- of lintklemmen. Nu heb ik ergens gelezen dat je in die veter- lintklemmen geen randje rocailles moet doen omdat je die kapot kunt knijpen. Dus dat doe ik dan ook niet. In mijn klemmetje zit alleen kleine stukjes draad van het weefraam waar ik dan weer een draad doorheen gegeven heb. Ik gebruik een beetje lijm en knijp daarna de klem behoorlijk dicht.

Maar als ik rond kijk op het internet en zo eens hier en daar in de winkels, zie ik toch, regelmatig dat er in die veter-lintklem een rijtje rocailles zit. Het klemmetje is dan niet helemaal dichtgeknepen maar staat nog behoorlijk open.

Wat is nu wijsheid? Heeft iemand tips?

Alvast bedankt voor de hulp,
Ilona.

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: veter-/lintklemmen en rocailles

Bericht door createss » do 03 jul 2014 14:52

Misschien zijn er geen veter-/lintklemmen gebruikt, maar deze Miyuki slide end tubes:
http://www.creadream.nl/alle-producten/ ... slide+end/
Daar kan juist wel een rijtje rocailles in.

jenlon
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:za 03 aug 2013 23:06

Re: veter-/lintklemmen en rocailles

Bericht door jenlon » do 03 jul 2014 15:23

Dank voor de tip maar het waren toch echt veter/lintklemmen. Ook de armbandjes met bij het Kruidvat zijn daarmee afgewerkt.

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: veter-/lintklemmen en rocailles

Bericht door jokevbiesen » do 03 jul 2014 19:17

Ik heb een paar armbandjes afgewerkt met veter-/lintklemmen en ik beveel het niemand aan!
Combinatie van lijmen en dichtklemmen (wat niet goed gaat want de kralen gaan stuk) en ik vind het resultaat ook lang niet zo mooi als de 'slide end tubes' van Miyuki. Maar die zijn er niet in alle maten en niet smaller dan 15mm. Dus bij een heel smal armbandje kun je die oplossing niet gebruiken.

Gesloten