duobeads

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
narda
Bead Believer
duobeads

Bericht door narda » wo 09 apr 2014 07:08

ik kan niet stoppen met kralen dus zoek ik maar inspiratie op youtube , eigenlijk geen goed idee want dan wil ik gaan kralen en poef dan zit ik weer met pijn in de nek :roll:
maar... nu had ik iets gevonden met duobeads , een armbandje met drie rijen duo's en aan de buitenkant rocaille's op staaldraad.
ze begon met de draad op lengte te maken en de ene kant al af te werken met slotjes.
dan heb je vier draden en op die draden een voor een de beads opschuiven en in elkaar weven.
nu ben ik bij mijn laatste draad maar mijn werkje blijft niet plat , het draait in bochten en het ligt niet mooi.
nu is mijn vraag zou het komen omdat ik staaldraad heb gebruikt , zou het beter zijn met garen maar met de staaldraad denk ik dan weer is het wel mooi strak.
oja en heeft er nog iemand mss nog een linkje voor mooie patronen met duo's heb de dramatic al gespot maar nog geen gratis patroon gevonden.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

createss
Bead Designer

Re: duobeads

Bericht door createss » wo 09 apr 2014 08:38

Een gratis patroon voor een armband: http://whimbeads.com/cart.asp?pg=classr ... llel-paths
En eentje voor een ketting: http://whimbeads.com/cart.asp?pg=classroom_flutterby

Bij beide worden ook 2-hole lentil beads gebruikt, maar die kun je heel goed vervangen door (een andere kleur) superduo's.
De ketting heb ik al een paar keer gemaakt en is een groot succes :D

Moniek74
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Moniek74 » wo 09 apr 2014 09:14

Ha Narda,

Het gekronkel van je werk komt idd door de staaldraad. Ik gebruik voor dou's altijd fireline (C-lon kan ook hoor, maar rafelt mij hier te snel bij).

Op mijn pinterestbord over rijgwerk, heb ik ook allerlei voorbeelden en patronen staan met duo's. Kijk er maar eens tussen http://www.pinterest.com/moniekhahn/rijgwerk/

Succes!
Hartelijke groet van Moniek

narda
Bead Believer

Bericht door narda » wo 09 apr 2014 09:18

moniek , thx ik kan weeral snollen en zal daar zeker tips vinden

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » zo 13 apr 2014 13:14

pijn in de nek komt dooreen verkeerde werkhouding. Werk je aan tafel of op schoot?
Als je op schoot werkt dan kun je het beste een kussen op schoot leggen, daarop een dienblad evt. met kussen er vast onder (weet niet hoe die dingen heten.). Zelf even uitproberen welke hoogte het beste werkt.

Ik werk op die manier, maar ondankt dat heb ik bij veel stress nog gelijk enorme pijn in de nek.

narda
Bead Believer

Bericht door narda » zo 13 apr 2014 18:05

JMHols schreef:pijn in de nek komt dooreen verkeerde werkhouding. Werk je aan tafel of op schoot?
Als je op schoot werkt dan kun je het beste een kussen op schoot leggen, daarop een dienblad evt. met kussen er vast onder (weet niet hoe die dingen heten.). Zelf even uitproberen welke hoogte het beste werkt.

Ik werk op die manier, maar ondankt dat heb ik bij veel stress nog gelijk enorme pijn in de nek.
ik werk aan een tafel , maar eigenlijk weet ik wel waar het van komt.
heb een slechte nek en ben een maand geleden geopereerd in mijn schouder decompressie en slijmbeurs eruit gehaald.
dus volop revalidatie maar de dagen duren ozo lang als ik niets kan doen , en als ik aan iets begin wil ik hetafmaken , heb gewoon geen karakter om te zeggen nu een paar kwartietjes en straks nog eens.......

Gesloten