Kralenkapje op gehaakte ketting
Eindelijk is mijn enorme rij geregen kraaltjes gehaakt, nu zit ik met een vraag over de afwerking:
Hoe zet ik de kralenkapjes vast? Ik heb geprobeerd om de naald heen en weer door het gat van het kapje te steken, maar dat lukt me niet. Ik wil toch wel het kapje en slot stevig aan de ketting vastmaken. (ik heb een tube in de ketting gedaan).
Hoe zet ik de kralenkapjes vast? Ik heb geprobeerd om de naald heen en weer door het gat van het kapje te steken, maar dat lukt me niet. Ik wil toch wel het kapje en slot stevig aan de ketting vastmaken. (ik heb een tube in de ketting gedaan).
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Re: Kralenkapje op gehaakte ketting
Als ik een spiraalketting maak met een kralenkapje erop, dan maak ik aan de spiraalketting een kettelstift vast. Je gaat met de draad door 1 van de laatste kraaltjes, dan door het oogje van de kettelstift, dan door het kraaltje tegenoverliggend etc. zo krijg je een soort spinnenweb wat heel stevig vastzit. Dan het kralenkapje over de kettelstift, op maat knippen en een ringetje eraan.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Groetjes, Sandra
Groetjes, Sandra
- Ingeborg76
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik vind het een hele handige tip in elk geval, kan ik bij mijn volgende spiral rope eens proberen, Dank je welSandraM schreef:Als ik een spiraalketting maak met een kralenkapje erop, dan maak ik aan de spiraalketting een kettelstift vast. Je gaat met de draad door 1 van de laatste kraaltjes, dan door het oogje van de kettelstift, dan door het kraaltje tegenoverliggend etc. zo krijg je een soort spinnenweb wat heel stevig vastzit. Dan het kralenkapje over de kettelstift, op maat knippen en een ringetje eraan.
Groetjes, Sandra
Groetjes Ingeborg
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
graag gedaan 

Klopt zo doe ik het ook, lang geleden keer geleerd bij workshop van Hennie van www.hekrasier.nl . Je hebt dan mooi stevig oogje voor het slotje, en je ziet niet hoe het bevestigt is omdat het dan in de kralenkap is.
Ik heb een tijdje geleden ook de info gekregen van Sandra M en idd dat lukt goed en het zit stevig vast.
Ik doe het ook altijd zo.
Ik doe het ook altijd zo.

Bedankt SandraM, het is me zo gelukt, morgen zal ik een foto plaatsen van mijn ketting.
Ik had al eerder een ketting gehaakt waar ik eindkapjes op had gedaan, maar nu kreeg ik het gewoon niet voor elkaar, gelukkig wel op jou manier.
Ik had al eerder een ketting gehaakt waar ik eindkapjes op had gedaan, maar nu kreeg ik het gewoon niet voor elkaar, gelukkig wel op jou manier.
- SandraM
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Fijn dat ik je kon helpen!