Kralenkapje op gehaakte ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
JMHols
Bead Monster
Kralenkapje op gehaakte ketting

Bericht door JMHols » do 02 jan 2014 12:53

Eindelijk is mijn enorme rij geregen kraaltjes gehaakt, nu zit ik met een vraag over de afwerking:

Hoe zet ik de kralenkapjes vast? Ik heb geprobeerd om de naald heen en weer door het gat van het kapje te steken, maar dat lukt me niet. Ik wil toch wel het kapje en slot stevig aan de ketting vastmaken. (ik heb een tube in de ketting gedaan).

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Re: Kralenkapje op gehaakte ketting

Bericht door SandraM » do 02 jan 2014 13:02

Als ik een spiraalketting maak met een kralenkapje erop, dan maak ik aan de spiraalketting een kettelstift vast. Je gaat met de draad door 1 van de laatste kraaltjes, dan door het oogje van de kettelstift, dan door het kraaltje tegenoverliggend etc. zo krijg je een soort spinnenweb wat heel stevig vastzit. Dan het kralenkapje over de kettelstift, op maat knippen en een ringetje eraan.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Groetjes, Sandra

Ingeborg76
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Ingeborg76 » do 02 jan 2014 15:11

SandraM schreef:Als ik een spiraalketting maak met een kralenkapje erop, dan maak ik aan de spiraalketting een kettelstift vast. Je gaat met de draad door 1 van de laatste kraaltjes, dan door het oogje van de kettelstift, dan door het kraaltje tegenoverliggend etc. zo krijg je een soort spinnenweb wat heel stevig vastzit. Dan het kralenkapje over de kettelstift, op maat knippen en een ringetje eraan.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Groetjes, Sandra
Ik vind het een hele handige tip in elk geval, kan ik bij mijn volgende spiral rope eens proberen, Dank je wel
Groetjes Ingeborg

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » do 02 jan 2014 15:18

graag gedaan :-)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 02 jan 2014 16:09

Klopt zo doe ik het ook, lang geleden keer geleerd bij workshop van Hennie van www.hekrasier.nl . Je hebt dan mooi stevig oogje voor het slotje, en je ziet niet hoe het bevestigt is omdat het dan in de kralenkap is.

katia
Bead Brilliant

Bericht door katia » do 02 jan 2014 20:50

Ik heb een tijdje geleden ook de info gekregen van Sandra M en idd dat lukt goed en het zit stevig vast.
Ik doe het ook altijd zo.
Afbeelding

JMHols
Bead Monster

Bericht door JMHols » do 02 jan 2014 22:46

Bedankt SandraM, het is me zo gelukt, morgen zal ik een foto plaatsen van mijn ketting.
Ik had al eerder een ketting gehaakt waar ik eindkapjes op had gedaan, maar nu kreeg ik het gewoon niet voor elkaar, gelukkig wel op jou manier.

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » vr 03 jan 2014 09:42

Fijn dat ik je kon helpen! :D

Gesloten