Swarovski oorsteker

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Fien
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:zo 13 okt 2013 09:46
Swarovski oorsteker

Bericht door Fien » zo 13 okt 2013 11:26

Hallo iedereen,

Weet iemand hoe je het bovenste deel kan maken van de oorbellen ?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (37KiB)2802 keer bekeken

Ingrid-LJ
Bead Believer
Berichten:256
Lid geworden op:wo 26 mei 2010 12:28
Locatie:Twello

Re: Swarovski oorsteker

Bericht door Ingrid-LJ » vr 18 okt 2013 16:37

Volgens mij worden hier rijgstrassjes gebruikt en als je op youtube kijkt zie je verschillende manieren om oorbellen met montees oftewel rijg/naaistrassjes te maken. Ik weet natuurlijk niet hoelang jij al bead, maar als je dit al een poosje doet, heb je vaak alleen maar een voorzetje nodig om vervolgens je eigen idee vorm te kunnen geven. Deze link geeft je een start hoe te beginnen (denk/hoop ik)

http://www.youtube.com/watch?v=S9ff8_IUHBc

Succes

Ingrid-LJ

Fien
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:zo 13 okt 2013 09:46

Re: Swarovski oorsteker

Bericht door Fien » za 19 okt 2013 15:03

Dankjewel! Hier weet ik al veel mee !

Celine25
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 23:00

Re: Swarovski oorsteker

Bericht door Celine25 » zo 20 okt 2013 09:59

Hoi Fien, heb je een patroon gevonden? Of meer instructies over hoe je het exact maakt? Ben er ook al bijna twee jaar naar op zoek en zelf zoeken is ng niet gelukt...

Fien
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:zo 13 okt 2013 09:46

Re: Swarovski oorsteker

Bericht door Fien » ma 21 okt 2013 09:25

Celine25 schreef:Hoi Fien, heb je een patroon gevonden? Of meer instructies over hoe je het exact maakt? Ben er ook al bijna twee jaar naar op zoek en zelf zoeken is ng niet gelukt...
Ik heb eigenlijk nog maar enkel ringen gemaakt op deze manier. Die zijn niet zo moeilijk. Dus ik ga eens moeten kijken voor dit patroon. Ik weet ook niet echt hoe ik er de oorsteker in moet verwerken

Celine25
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:ma 06 aug 2012 23:00

Re: Swarovski oorsteker

Bericht door Celine25 » ma 21 okt 2013 20:23

Denk dat dat wel op te lossen is met een stekertje vr een cabochon. In zo'n roos is er denk ik wel een relatief plat vlak dat je maakt met een aantal tolletjes waarop de ss39 zit kastje. Aan de achterzijde kan dat de steker gelijmd worden.

Gesloten