Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
claudiaaxx
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:do 20 jun 2013 15:59
Locatie:Overijssel
Contacteer:
Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door claudiaaxx » di 25 jun 2013 21:45

Ik heb zelf jasseron armbandjes gemaakt.. nu zocht ik op internet of er ook iets mogelijks is om dit als frontriem te maken bij het paard..

Nu kwam ik deze twee foto´s tegen

Afbeelding

Afbeelding

Ik vraag me af hoe ze dit bevestigen aan het leer.. en hoe het precies is gemaakt...

Hebben jullie misschien een idee?

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door HappyGirl » wo 26 jun 2013 06:41

Die onderste lijkt op een stukje ketting wat op het leer is gezet, maar die onderste of de bovenste, je zult met een sterkte draad en een speciale naald die door het leer kan sowieso met de draad dit op het leer vastzetten. Of je moet een stuk ketting hebben wat je met hele sterkte lijm erop plakt, maar lijkt mij met een draad beter, dit kan meer hebben.
Don't worry about money
the best things in life are free.

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door snoep » wo 26 jun 2013 16:07

Ik zou niet lijmen die gaan beslist na een aantal gebruik los
Ik heb voor mn Jewel ook zn riem met steentjes gekocht en die gaan er nu ook af ze heeft hem 3 maanden om en was niet goedkoop dus bedoel maar

of je moet hem bijna niet gebruiken ja dan kan je lijmen

Gebruikersavatar
claudiaaxx
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:do 20 jun 2013 15:59
Locatie:Overijssel
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door claudiaaxx » wo 26 jun 2013 19:58

okee .. ik had al iets gelezen van visdraad.. dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn! lijmen lijkt me ook niet zo sterk nee.. en hier thuis hadden we het over zulke nageltjes wat je ook bij spijkerbroeken heb.. zijn soort spijkertje met een ding die je daar opdrukt (volgens mij een popnagel)

persoonlijk vind ik het niet zo mooi als je van dat doorzichtige draad op zwart leer ziet.. :|

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door HappyGirl » do 27 jun 2013 05:40

claudiaaxx schreef: persoonlijk vind ik het niet zo mooi als je van dat doorzichtige draad op zwart leer ziet.. :|
Nylondraad is ook in zwart verkrijgbaar.
Don't worry about money
the best things in life are free.

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door marielle23 » do 27 jun 2013 07:22

Misschien een idee om zo'n frontriempje te kopen en op die manied te bekijken hoe het bevestigd is? Als je het zelf kan maken is mooi..ik denk dat er best vraag naar is namelijk..
groetjes marielle :flowerysmile:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door Sandra » do 27 jun 2013 10:44

Bij de 1ste foto zie ik nog net knijpkralen. Wat je zou kunnen doen is draad 2x zo lang maken, dubbelvouwen, als lus om een knoop heen doen, dan vastknijpen met knijpkraal en dan beginnen met rijgen en jasseron. Ik weet niet hoe de andere kant is gedaan maar je zou de draad dan om de knoop heen kunnen doen, terug door knijpkraal, rijgen door kralen en dan afknippen zodat uiteinde in kralen is verstopt. Ik ben zelf niet zo fan van zichtbare knijpkraal maar op zich kan het wel en je kan desnoods 'n grote knijpkraal daar omheen doen (verkoop ik zelf nog niet)

De 2de is vrij eenvoudig, namelijk mooie draad meerdere keren er omheen draaien. Wellicht is er aan de onderkant stevige knopen. Je zou kunnen kijken voor scherpe naald om voor stevigheid ook keer door het leer te halen maar ik weet niet of dat is gedaan. Je zou rijgkoord kunnen nemen zoals http://www.creadream.nl/draad/rijgkoord/

Als ik zelf iets zou moeten verzinnen zou ik de neiging hebben iets te maken met zo 'n knoopje die je erin slaat, en dan de draad daaromheen te knopen, zoals 1ste foto dus.
Of je naait de draad door het leer en zoek een mooie klem die je dan om de borduursels heen kan klemmen zodat het niet meer zichtbaar is.

Als ik jou was zou ik de neiging hebben op bv pinterest rond te surfen op zoek naar lederen sieraden en te kijken hoe ze het daar gedaan hebben, soms kan je het achterhalen.

Gebruikersavatar
claudiaaxx
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:do 20 jun 2013 15:59
Locatie:Overijssel
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door claudiaaxx » do 27 jun 2013 15:42

Ohja ik zie inderdaad nu pas wat jij bedoelt Sandra bij foto 1.. dat is misschien een goed idee en dan de knijpkraal weg werken..
Zou je dan in het midden ook nog iets moeten maken zodat het daar ook stevig blijft zitten?

Mariëlle 23 ik heb al een oud frontriempje hier binnen liggen om het te proberen.. ;)

Het is me nu in iedergeval wel wat duidelijker en ik ga nog even zoeken op internet

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Sieraad op leer maken.. hoe bevestigen

Bericht door Sandra » do 27 jun 2013 20:07

Oh ja goede vraag, niet meer aan gedacht. Hm ik denk automatisch met wat zwarte garen vast borduren maar dat gaat lastig bij leer....maar is enige optie denk ik, lijm is ook niet zo mooi....

Gesloten