Naalden

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marieke
Bead Fan
Naalden

Bericht door Marieke » di 11 feb 2003 18:40

Wie heeft er een tip om een naald goed aan een draad te doen?!? Als ik met 2 naalden werk, dan schuiven ze steeds van de draad af. :evil: Heeft iemand een tip om dit tegen te gaan?!?
Alvast bedankt voor de suggesties.
knuffel Marieke

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 11 feb 2003 19:13

ik weet niet zo gauw hoe je zoiets op kan lossen wel zag ik wat handigs bij de kreabeurs. er zat iemand te knutselen met stuk of 5 draden. die had 'n plankje van 'n soort kurk en daar prikte ze de naalden in. op zo 'n manier kon je de draden goed apart houden en bleef de naald aan de draad. dus misschien dat je zoiets kan doen? wat ook help, is klein knoopje waarmee je wel nog door de kralen kan rijgen maar de draad nog niet door de naald heen kan...

Marieke
Bead Fan

Bericht door Marieke » di 11 feb 2003 19:31

Ik zat zelf al aan een druppel lijm te denken om de draad niet te kunnen laten verschuiven, maar die tip van dat kurkplankje is nog handiger!!!! We hebben hier in huis nog een aantal oude kurktegels liggen, dan ga ik die op elkaar lijmen & dan laat ik je wel weten of dit werkt!!! Bedankt voor de tip.
knuffel Marieke

hennie
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door hennie » di 11 feb 2003 19:52

Ik heb er eerlijk gezegd nooit last van terwijl ik soms met 6 naalden tegelijk rijg.Misschien is het oog van je naald te groot.Ik heb speciale rijgnaalden waar geen verdikking zit bij het oog, zodat de naalden door de kleinste kraaltjes gaan.Ook rijg ik met nymo en dat gaat ook niet zo snel van je naald af.Bij kralenwerk hebben ze trouwens nieuw rijggaren.Ze vroegen mij om het uitteproberen,het is wat steviger dan nymo,maar het rijgt prima en je steekt ook niet zo gauw in de draad.Het vliegt ook niet zo gauw van je naald om dat het wat steviger is.Ik kan er de kleinste kraaltjes 15/0 mee rijgen.Groetjes Hennie

Gesloten