Wie weet hoe deze ketting is gemaakt?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Oeteljee
Bead Starter
Contacteer:
Wie weet hoe deze ketting is gemaakt?

Bericht door Oeteljee » vr 10 mei 2013 20:49

Hallo Allemaal,

Een kennisje van mij is gevraagd om deze ketting te maken voor een huwelijk. Nu vroeg ze mij hoe deze is gemaakt en met welke kralen, maar ik heb geen idee.

Is er iemand welke wel een idee heeft?

Alvast bedankt voor de reacties.
Bijlagen
IMG-20130502-WA0000.jpg
IMG-20130502-WA0000.jpg (36.09KiB)2230 keer bekeken

Krista
Bead Designer
Contacteer:

Re: Wie weet hoe deze ketting is gemaakt?

Bericht door Krista » za 11 mei 2013 08:18

Niet helemaal duidelijk te zien omdat de foto niet heel groot is, maar het lijkt erop dat het een gehaakte ketting is van wit staaldraad.
Je hebt +/- 3 meter draad nodig voor 1 x om de hals, gebruik een grote haaknaald (een 7 minimaal) of vingerhaken kan ook heel goed.

Rijg eerst de kralen op het draad (ik gebruik bijna 1 meter geregen kralen voor een mooie volle ketting 3 x om de hals),
haak 1 of 2 steken en neem naar gelang hoe vol je sieraad wil met kralen, een kraal mee in een lus of laat eens een lus hier en daar 'leeg'.
Afwerken zoals gewoonlijk met knijpkralen en klein slotje. Zo kun je de lang streng makkelijk om je hals wikkelen.

En zo'n streng maar dan iets korter kun je ook om je pols wikkelen als armband :D

Succes!
glass is hot

Oeteljee
Bead Starter
Contacteer:

Re: Wie weet hoe deze ketting is gemaakt?

Bericht door Oeteljee » wo 29 mei 2013 17:58

Bedankt Krista, ik ga het ooit eens proberen, heb totaal geen ervaring met haken en kralen. Wel met allebei apart 8) :D

Gesloten