Hi,
Ik maak (sindskort) ook elastieken armbandjes, knoop er in en klaar
Weet iemand hoe ik de maat van een elastieken armbandje moet opnemen.
Ik heb een klant die wil een armband in maat 16,17, 19
Is daar een foefje voor. Of bestaat er iets waar je het elastiek om heen kan leggen.
Een niet elastieken armbandjes leg ik langs een meetlat.
Wie weet dit?
Alvast bedankt!
Gr
Jeannet
Maat elastieken armbandje
Re: Maat elastieken armbandje
Ik verkoop geen armbandjes maar ik zou de neiging hebben het gewoon te meten. Dus stel armband moet 16 cm lang zijn, dan 16 cm lang rijgen. Bij gewone ketting moet je slotje meetellen, dat hoeft nu niet. En je hoeft geen marge te doen om het los te laten vallen want met elastiek mag het redelijk strak vallen. Anders voor de zekerheid vragen aan de klant of de 16 cm is zoals armband die ze normaal met slotje draagt? Omdat die meestal ruimer vallen, en elastiek dan dus iets korter zou moeten.
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Je moet even bekijken of de klant de polsmaat heeft opgenomen, of de maat van de armband die ze normaal draagt. Is het de polsmaat, dan moet je er zo'n anderhalve tot twee cm bijtellen. Dat moet dan de maat van de armband zijn. Die leg ik ook gewoon langs een liniaal.
Is het de maat van de armband die ze normaal draagt, dan kun je die maat gewoon aanhouden.
Is het de maat van de armband die ze normaal draagt, dan kun je die maat gewoon aanhouden.
Groetjes, Marjan
Bedankt voor de reacties!!