Beste Kwaliteit

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Solly
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:di 18 dec 2012 11:23
Contacteer:
Beste Kwaliteit

Bericht door Solly » di 29 jan 2013 23:14

De laatste tijd ben ik fanatiek bezig sieraden te maken.
Vooral voor mezelf en mijn dochtertje en tot nu toe eentje voor mijn nichtje.
Nu ga ik er ook eentje voor mijn zusje en mijn moeder maken, en een vriendin die bijna jarig is.
Ik vind het vooral leuk om kettingen te gebruiken, zoals je bijvoorbeeld hier ziet:
Afbeelding

Nu is mijn vraag wat zijn de beste kettingen om te gebruiken?
Welke materiaal word niet snel groen en verkleurd niet snel?

(Weten jullie ook waar echt goude of zilvere tekoop zijn?)

Tot nu toe doe ik maar wat, en ben ik aan het uitproberen, maar als ik voor andere maak wil ik natuurlijk wel een beetje kwaliteit leveren, ook al hoeven ze er niet voor te betalen.

Solly
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:di 18 dec 2012 11:23
Contacteer:

Re: Beste Kwaliteit

Bericht door Solly » di 29 jan 2013 23:15

Volgens mij is het plaatje niet gelukt....
Hier de link
http://sollyssieraden.blogspot.nl/2013/ ... and-6.html

Solly
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:di 18 dec 2012 11:23
Contacteer:

Re: Beste Kwaliteit

Bericht door Solly » di 29 jan 2013 23:24

Ik zie bijvoorbeeld jasserons van "antiek zilver", wat houd dat precies in en wat zijn daar de eigenschappen van?

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Beste Kwaliteit

Bericht door Kikkertje » wo 30 jan 2013 07:35

Elk metaal zal met de tijd verkleuren. Dat heeft niet altijd te maken met het materiaal, maar met de zuurtegraad van de huid. Het kan dus dat jouw armband vrij lang mooi blijft en die van je dochter snel verkleurd, terwijl ze van precies hetzelfde metaal gemaakt zijn.
Sterling zilver kan daarom net zo snel verkleuren als gewoon metaal.

Zelf gebruik ik metaal in antiek zilverkleur. Dat is ook wat het wil zeggen, antiek zilver. Dat is de kleur van het metaal. Het is wat donkerder zilverkleurig. Je hebt ook licht zilverkleur, goudkleur, koperkleur, bronskleur. Allemaal gewoon metaal, maar dan gekleurd.
Groetjes, Marjan

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Beste Kwaliteit

Bericht door Jewel » do 31 jan 2013 09:49

Je zou eens kunnen zoeken naar 'gold filled' en 'silver filled' materialen. Dit zijn Amerikaanse standaarden die we hier in Europa niet kennen.
Het zijn materialen afgewerkt met een laag goud of zilver die zo dik is, dat er gegarandeerd wordt dat dit een mensenleven mooi blijft bij normaal gebruik.

In Europa kennen we alleen goud, zilver, verguld/doublé en verzilverd. Goud en zilver zijn vrij duur, verguld/doublé is een dergelijke dunne laag die in een mum is afgesleten. Verzilverd valt nog wel mee, omdat de zilverlaag wat dikker is en minder hard slijt dan goud, maar zal ook geen heel mensenleven houden.
Gold en dilver filled zijn materialen/onderdelen die een koperen of messing kern hebben met een hele dikke laag edelmetaal.

Zelf mensen die ook voor edelmetalen allergisch zijn, behalve voor goud, kunnen gold filled dragen. Ik heb dat zelf getest en over geschreven op mijn blog.

Alleen is dit niet tot nauwelijks te verkrijgen in NL. De beste kans maak je nog bij Armande van kralenkwarts en misschien dat Suzanne van Suzalle dit verkoopt.
Ik ben verder nauwelijks bekend met NL-shopjes, dus geen idee of er nog meer shops zijn.

Grote assortimenten in materialen en onderdelen vind je in de Amerikaanse webshops zoals Fire Mountain Gems, Artbeads en Fusionbeads of op Etsy en Ebay. Wat betreft die 2 laatste opties, zou ik daar pas gaan kopen als je wat meer ervaring op hebt gedaan met het materiaal, de prijzen en het kopen in het buitenland, omdat je - net zoals de aanschaf van parels en edelstenen via dergelijke sites - voorzichtiger moet zijn.
Bovengenoemde shops zijn absoluut betrouwbaar!

Succes!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46

Re: Beste Kwaliteit

Bericht door Elise25 » wo 06 feb 2013 21:54

Echt zilver kettingen heb ik gezien bij perlesandco: http://www.perlesandco.com/Argent_925_C ... _1001.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze zijn wel duur. Misschien is verzilverd een beter optie. Dat valt meestal goed mee qua prijs.

Ik lees de laatste tijd ook veel over rhodium plated juwelen, die beter beschermd zouden zijn tegen verkleuringen, maar daar weet ik het fijne niet van.

@Jewel: de websites die je hebt vermeld, zien er echt de moeite uit, maar zijn de kosten niet enorm hoogals je in de VS bestelt (verzending, invoerrechten, BTW,...)?

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Beste Kwaliteit

Bericht door Jewel » wo 06 feb 2013 23:28

Elise25 schreef:
@Jewel: de websites die je hebt vermeld, zien er echt de moeite uit, maar zijn de kosten niet enorm hoogals je in de VS bestelt (verzending, invoerrechten, BTW,...)?
Dat hoeft niet. Als je van plan bent om vaker met edelmetalen te werken, is het niet zo'n verkeerd idee om wat ruimer in te kopen. Als je dan de totale kosten wegzet tegen prijzen die je er hier in de EU ervoor zou betalen, ben je niet duurder uit.

En de Dollar in de gaten houden :wink: Nu is het een mooi moment om in te kopen... dollar staat op 1.35 :mrgreen:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gesloten