Knoop middenin geknapt

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
JacinthaO
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:do 11 okt 2012 14:17
Knoop middenin geknapt

Bericht door JacinthaO » vr 12 okt 2012 20:18

Ik ben bezig met een armbandje, maar nu heb ik een probleem. Toen het touwtje op was, heb ik die vast geknoopt en ben daarna verder gegaan met een nieuw rijgdraad. Ik ben helaas vergeten om het nog extra te verstevigen met nagellak of lijm, en nu is het knoopje los gegaan. Ik heb natuurlijk de touwtjes al afgeknipt waardoor ik nu met 2 hele korte touwtjes een nieuwe knoop moet maken als je begrijpt wat ik bedoel :wink: Heeft iemand een tip om wellicht, tijdelijk, de touwtjes te verlengen of iets dergelijks? Zodat ik alsnog een knoop kan leggen?
Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Knoop middenin geknapt

Bericht door nienkesieraden » vr 12 okt 2012 21:09

He he,
dat is rot. Ik ken het. Ik haal meestal weer een stukje terug uit en dan alsnog knopen. Succes! Groetjes Nienke.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Knoop middenin geknapt

Bericht door JMHols » za 13 okt 2012 09:39

Oei, wat jammer. Ik vrees dat je dan toch echt weer een stukje zult moeten uithalen. Ik doe altijd een dubbele knoop en de draden terug weven, elk in andere kralen. Meestal ga ik dan ook nog een stukje naar beneden en weer in de rij ernaast omhoog (als je meer rijen hebt uiteraard. :)

Gebruikersavatar
JacinthaO
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:do 11 okt 2012 14:17

Re: Knoop middenin geknapt

Bericht door JacinthaO » za 13 okt 2012 10:52

Ah dankjulliewel! Daar was ik zelf nog niet opgekomen, maar lijkt me idd de beste manier. Een leer voor de volgende keer ook! Goeie tip ook om nog terug te gaan daarna! Zal ik zeker doen de volgende keer :)

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Knoop middenin geknapt

Bericht door estherwijma » wo 17 okt 2012 20:28

Ik hecht als volgt een nieuwe draad aan:
Ik knoop de nieuwe draad om het uiteinde vd oude draad, vervolgens knoop ik het korste uiteinde vd nieuwe draad met het uiteinde van de oude draad en dan weef ik deze eindjes nog eens extra alle kanten op.
Heb je nu mss niet zoveel aan , maar mss een volgende keer! Succes!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
JacinthaO
Bead Discoverer
Berichten:27
Lid geworden op:do 11 okt 2012 14:17

Re: Knoop middenin geknapt

Bericht door JacinthaO » do 18 okt 2012 21:56

Oh dat is ook een goede tip! Ga ik zeker proberen de volgende keer! Bedankt allemaal, ik heb er veel aan:)

Gesloten