Scherpe hoekjes aan kalotjes

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46
Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door Elise25 » vr 17 aug 2012 22:32

Omdat het metaal aan mijn juwelen snel groen wordt, heb ik een vrij groot aantal verzilverde kalotjes aangenkocht. Ze zien er heel mooi uit en zijn ook stevig genoeg, maar wanneer ik ze dichtplooi krijg ik 2 scherpe hoekjes. Ze zijn erg onaangenaam om te dragen en mijn haren zitten er voortdurend in vast. Weten jullie wat ik zou kunnen doen om die scherpe randjes weg te krijgen? Ik zou het jammer vinden om ze weg te moeten gooien, want het gaat om vrij groot aantal en ik vind ze wel heel mooi.

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door marielle23 » vr 17 aug 2012 23:07

misschien met een nagelvijl proberen ofzo? geen idee eigenlijk..zou idd zonde zijn om weg te doen!
groetjes marielle :flowerysmile:

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door hadewijch » za 18 aug 2012 11:43

of met de dremel
kan je ook eens proberen
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door Algante » za 18 aug 2012 12:59

Elise25 schreef:wanneer ik ze dichtplooi krijg ik 2 scherpe hoekjes. Ze zijn erg onaangenaam om te dragen en mijn haren zitten er voortdurend in vast.
O, verschrikkelijjk, dat getrek aan je haar. Vooral je nekhaartjes :-((

Ik heb het nog niet bij de hand gehad, maar zou je wellicht op de scherpte hoekjes voorzichtig nog een keertje kunnen knijpen?
Of kun je er mss een piepklein kraaltje tegen aan of op schuiven (met een beetje lijm)?
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Inet
Bead Fan
Berichten:311
Lid geworden op:do 31 aug 2006 07:53
Locatie:Dieren

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door Inet » za 18 aug 2012 15:44

een knijpkraalverberger er over heen?

flipjedbt
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:di 25 mei 2010 20:50

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door flipjedbt » zo 19 aug 2012 08:52

het vervelende van verzilverde materialen is dat je niet kunt gaan vijlen, want het laagje zilver is vaak zo dun, dat je dan op het koper komt wat eronder zit en dat wil je niet.
Ik los het dan op met een drupje nagellak of lijm.

Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door Elise25 » zo 19 aug 2012 20:41

Dank jullie voor de tips!

Ik heb al geprobeerd om met de tang op de hoekjes te duwen, maar de hoekjes blijven even scherp. Het zijn geen hoekjes in de hoogte, maar in de breedte. Bij het toeplooien ontstaan er 2 echt scherpe randjes, naast het bolletje van het kalotje.

Een knijpkraalverberger is wel een leuk idee, maar het lukt voorlopig niet omdat het kalotje vrij groot is (wat ik op zich niet slecht vind, want ik gebruik altijd 2 knijpkraaltjes voor de zekerheid en die passen hier mooi in). Maar misschien bestaan er grotere knijpkraalverbergers dan de mijne... daar ga ik eens naar op zoek gaan.

De tip van de nagellak ga ik ook zeker proberen! Ik ga morgen een flesjes doorschijnende nagellak halen!

Bedankt iedereen!

Inet
Bead Fan
Berichten:311
Lid geworden op:do 31 aug 2006 07:53
Locatie:Dieren

Re: Scherpe hoekjes aan kalotjes

Bericht door Inet » ma 20 aug 2012 19:29

Ik heb ze van 3 t/m 6 mm. weet niet of ze er nog groter zijn.

Gesloten