Hoe maak ik deze oorbellen met een parelrondje

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Elise25
Bead Starter
Hoe maak ik deze oorbellen met een parelrondje

Bericht door Elise25 » zo 05 aug 2012 00:04

Hallo,

Ik zou oorbellen maken met een parelrondje. Zoals deze bijvoorbeeld: http://cdn.ziezozon.com/images/upload/i ... lphine.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga ze zelf een beetje anders maken: zonder het steentje en met een gewone oorhanger.

Mijn vraagje: hoe maak ik dat parelcirkeltje en hoe bevestig ik het aan de oorhanger? Mag ik hiervoor gewone acculondraad gebruiken? Of pareldraad of nylondraad?

Groetjes,
Elise

Krista
Bead Designer
Contacteer:

Re: Hoe maak ik deze oorbellen met een parelrondje

Bericht door Krista » zo 05 aug 2012 11:02

Staaldraad met een knijpkraaltje. Dan kun je het cirkeltje met pareltjes met een klein lusje aan het haakje van oorbel bevestigen. Eigenlijk zoals je een slotje afhecht, maar dan zonder slotje ;)
glass is hot

Elise25
Bead Starter

Re: Hoe maak ik deze oorbellen met een parelrondje

Bericht door Elise25 » zo 05 aug 2012 13:51

Dank je, Krista! Ik heb het nu geprobeerd met staaldraad en een knijpkraaltje, maar zonder dat lusje, waardoor het wat te laag hangt (het hangt al wat lager omdat ik met een oorhanger moet werken... ik vind de juiste oorstekers niet in het zilver en verdraag geen oorbellen met nikkel). Jouw manier van werken lijkt me veel beter! Ik ga dit onmiddellijk proberen! :D

Gesloten