Welke draad en wat heb ik nodig om een slotje te plaatsen?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Wikka
Bead Discoverer
Berichten:35
Lid geworden op:za 23 jun 2012 10:42
Locatie:Wolfsdonk
Contacteer:
Welke draad en wat heb ik nodig om een slotje te plaatsen?

Bericht door Wikka » za 23 jun 2012 15:30

Ik heb net op het forum een heel simpel ontwerp gevonden dat ik toch wel eens wil proberen.

Nu zou ik graag kraaltjes en zo bestellen bij CreaDream. Ik zou kraaltjes van 8 mm afgewisseld met kraaltjes van 15 mm willen gebruiken (hoop dat dit goed is?), maar welke draad moet ik nu bestellen en welke dikte, want ik zie nergens elastiekdraad staan :oops:

Als ik ook nog een bijhorende ketting wil maken, dan heb ik eigenlijk een slotje nodig. Wat moet ik dan nog allemaal kopen? Slotje, tang?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Welke draad en wat heb ik nodig om een slotje te plaatsen?

Bericht door CreaBecca » za 23 jun 2012 16:39

Vooral als je nog aan het beginnen bent kan ik je aanraden om eens bij de Xenos langs te gaan (die hebben jullie in Belgie toch ook?)

Ze hebben redelijk wat artikelen voor beginnende hobby-er, je kan er kleine hoeveelheden kopen en het is niet al te duur.

Ze hebben daar o.a. ook elastisch draad, slotjes, ringetjes, en goede goedkope tangetjes.

Kralen hebben ze daar ook, als je nog niet zo goed weet welke maten je wilt hebben en wat leuk bij elkaar staat, in de winkel kan je het gewoon even bij elkaar houden.

Voor een ketting lijkt mij persoonlijk elastisch draad niet zo ideaal, maar er bestaat ook heel dun metaaldraad (ook bij de Xenos in verschillende kleurtjes) dit moet je vervolgens afwerken met een knijpkraaltje (ik denk dat je hier ook wel 1 en ander over kan vinden op kralen.com)

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb, en als je nog meer vragen hebt, we helpen elkaar allemaal heel graag hier, dus laat maar komen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wikka
Bead Discoverer
Berichten:35
Lid geworden op:za 23 jun 2012 10:42
Locatie:Wolfsdonk
Contacteer:

Re: Welke draad en wat heb ik nodig om een slotje te plaatsen?

Bericht door Wikka » zo 24 jun 2012 08:19

Hallo CreaBecca,

Hartelijk dank voor je tip! Helaas is er hier in de buurt geen Xenos :( Maar ik zag hier ergens een linkje staan naar die elfenwinkel in Wilsele. Wilsele is nu niet dadelijk bij de deur voor mij, maar misschien kan ik daar eens langsgaan en kunnen ze mij daar ook nog wat raad geven over hoe en wat...

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Welke draad en wat heb ik nodig om een slotje te plaatsen?

Bericht door JMHols » zo 24 jun 2012 08:55

Kijk eens op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar kun je erg veel informatie vinden.
En bij hoemaaktuhet.nl

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Welke draad en wat heb ik nodig om een slotje te plaatsen?

Bericht door Sandra » ma 25 jun 2012 09:55

dag Wikka,
Kun je de voorbeeld die je heb gevonden anders hier posten, bv het url waar het te zien is? Dan kan ik tips geven welke artikelen je er voor nodig hebt.
Bij kettingen met geen speciale technieken wordt in ieder geval meestal staaldraad gebruikt. Je hebt dan knijpkralen nodig, eventueel nog kalotjes en slotjes. Wat slotjes betreft is het vaak ook maar net wat je zelf mooi vindt.

Gesloten