krulketting met nylondraad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
krulketting met nylondraad

Bericht door Sandra » wo 16 mei 2012 10:30

Ik kreeg een mailtje van de ziekenhuis aan wie we kralen doneren, over een krulketting:
Ik heb nog een vraag: draad voor kronkelkettingen is dat draad dat je zelf krult?
Nu weet ik dat je met dunne wire zelf een kronkelketting kan maken, maar ik herinner ook vaag dat je nylondraad over een muntje kan trekken waardoor het gaat krullen, maar wat voor ketting je er dan mee kon maken weet ik niet meer....weet iemand van jullie dat? Dan kan ik het aan hun doorgeven. Enige wat ik kan bedenken is dat je het eerst krult en dan rocailles (lichte kralen, dus niet zwaar) erop rijg en de krul erin blijf, maar twijfel of dat het zou kunnen zijn...

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: krulketting met nylondraad

Bericht door Kralenannie » wo 16 mei 2012 10:50

Hey Sandra,

Ik had even met de zoekfunctie gezocht want volgens mij was hier al eerder eens een topic over en in dit topic staat een beschrijving van een krulketting viewtopic.php?f=4&t=33901&hilit=kreukelketting

Simone (de Sierkip) had in een topic van haar een foto staan van de ketting die ze had gemaakt met de bovenstaande beschrijving Afbeelding
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: krulketting met nylondraad

Bericht door Sandra » wo 16 mei 2012 14:21

ah super, bedankt voor de moeite! Ik dacht al dat er 'n keer eentje was, maar kon het zelf niet vinden. Ik zal ze meteen mailen, dank je wel.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: krulketting met nylondraad

Bericht door estherwijma » wo 16 mei 2012 15:01

Mijn moeder heeft toevallig laatst zo'n ketting gemaakt. Zij reeg op een staaldraad eerst heel veel kralen en hield iets van 10 cm over, dat kan je dan krullen met een munt en dan schuif je de kralen op zodat je weer een leeg gedeeltje hebt om te krullen!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: krulketting met nylondraad

Bericht door Kralenannie » wo 16 mei 2012 22:34

Graag gedaan :wink:
Groetjes, Anita

Gesloten