Vragen over settings/kastjes

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
*Michelle
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:za 12 mei 2012 14:16
Vragen over settings/kastjes

Bericht door *Michelle » za 12 mei 2012 14:47

Hallo allemaal,

de kralen wereld en daarbij ook dit forum is geheel nieuw voor mij. Ik wil zoiets als onderstaande foto gaan maken maar dan met eigen plaatjes erin:
Afbeelding (foto van la maison de la perle)

Na lang googelen weet ik inmiddels ongeveer wat ik nodig heb:
een kastje/setting, plaatje, diamond glaze, en een glas of resin cab.

Door het vele googelen zie ik door de bomen het bos niet echt meer wat betreft de settings en de cabs. Ik zie kastjes waar dan bij staat dat het geschikt is voor een camee, cabochon of een glas/resin cab. Wanneer is een kastje waarvoor geschikt? Als er bij staat dat het voor een camee is is het dan niet voor een cabochon? En maakt het uit waneer je een resin cab of glas cabochon gebruikt, kan dat op alle kastjes (afhankelijk van het formaat natuurlijk)?

Kunnen jullie mij helpen :) ? Dan kan ik daarna een bestelling gaan doen voor de materialen. Alvast bedankt!

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door CreaBecca » za 12 mei 2012 15:31

Je kunt inderdaad kiezen voor glazen cabs en die dan opvullen, er is echter ook een makkelijkere en goedkopere (denk ik?) manier om het te doen, vooral als beginner is het misschien een poging waard?

De benodigdheden vind je op : http://www.infoweb.nl/hoblit/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kastjes/settings: http://www.infoweb.nl/hoblit/contents/n ... uders.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder kan je dan dus kiezen voor een eigen plaatje of voor een camee, alles kan overal in/op als je er maar goed op let dat de maten overeenkomen.
(Bij de settings staat vaak een buitenmaat en de maat van het te beplakken gedeelte.)

Bij deze webshop kan je ook harsstickers kopen, het enige wat je hoeft te doen is je plaatje in het kastje te plakken en de harssticker er vervolgens overheen plakken. Je krijgt toch een mooi bol geheel, maar je hoeft het niet zelf op te vullen.

http://www.infoweb.nl/hoblit/contents/nl/d60_Camee.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn resultaten met de harsstickers:
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(Al kan je het op een foto niet echt goed zien, want in het echt zijn ze helder en niet zo wazig)

Op dezelfde pagina vind je ook een glazen, holle cabochon, die zal je dus wel zelf op moeten vullen.

En Camees zijn natuurlijk ook een optie, die kan je simpelweg in de kastjes plakken!

Er zullen natuurlijk ook zat andere sites zijn die dit verkopen, maar ik ben persoonlijk erg tevreden over deze!
Afbeelding

*Michelle
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:za 12 mei 2012 14:16

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door *Michelle » za 12 mei 2012 15:42

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik dacht zelf eigenlijk dat de resin en glazen cabs opgevuld waren, maar van jou begrijp ik dus dat die hol zijn? Is dat altijd zo? Want in dat geval zijn die stickers die jij vernoemd natuurlijk makkelijker.
En even voor de zekerheid, over een camee gaat niet zo'n cab toch?

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door CreaBecca » za 12 mei 2012 15:55

Ik heb zelf geen ervaring met resin en glazen cabs dus wat dat betreft zou je even op iemand anders zn reactie moeten wachten hoor, het kan ook dat ik volkomen fout zit! :lol:

Ik ben zelf maar gewoon "simpel" begonnen met die harsstickers en ik vond dat eigenlijk prima werken, vandaar...

Over een camee hoeft niks meer heen, maar dan ben je natuurlijk redelijk beperkt qua afbeeldingen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door KralenHebbedingetjes » za 12 mei 2012 16:17

Ik heb inmiddels beide geprobeerd en in huis en beide is leuk en mooi. Van een glazencab erop vind ik het wel mooier en het wordt wat dikker zeg maar. Een sticker is niet zo dik en blijft aardig oppervlakkig.
Voor de sticker heb je geen lijm nodig, er zit al een lijm laag op. Je plaatje kan je gewoon in de setting plakken met sieraden lijm. Voor de glas cab. heb je inderdaad daimond glaze en of modge podge nodig, dat is o.a. verkrijgbaar bij:

http://www.bellavictoria.nl/webwinkel/i ... 48&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zij heeft alles, dus ook settings, resindrops (de stickers). Hoblit is denk wel wat voordeliger.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

ester k.
Bead Interested
Berichten:123
Lid geworden op:zo 05 nov 2006 10:39
Locatie:oss
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door ester k. » zo 13 mei 2012 21:21

Hoi,
Bij kreageja.nl, staan dit soort spullen ook op de site.
Ook voorbeelden "hoe te maken".
Misschien nog een tip.
Groetjes Ester.

petraake
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:do 03 jan 2013 21:18

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door petraake » di 15 jan 2013 18:24

CreaBecca schreef:Je kunt inderdaad kiezen voor glazen cabs en die dan opvullen, er is echter ook een makkelijkere en goedkopere (denk ik?) manier om het te doen, vooral als beginner is het misschien een poging waard?

De benodigdheden vind je op : http://www.infoweb.nl/hoblit/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kastjes/settings: http://www.infoweb.nl/hoblit/contents/n ... uders.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder kan je dan dus kiezen voor een eigen plaatje of voor een camee, alles kan overal in/op als je er maar goed op let dat de maten overeenkomen.
(Bij de settings staat vaak een buitenmaat en de maat van het te beplakken gedeelte.)

Bij deze webshop kan je ook harsstickers kopen, het enige wat je hoeft te doen is je plaatje in het kastje te plakken en de harssticker er vervolgens overheen plakken. Je krijgt toch een mooi bol geheel, maar je hoeft het niet zelf op te vullen.

http://www.infoweb.nl/hoblit/contents/nl/d60_Camee.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn resultaten met de harsstickers:
Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

(Al kan je het op een foto niet echt goed zien, want in het echt zijn ze helder en niet zo wazig)

Op dezelfde pagina vind je ook een glazen, holle cabochon, die zal je dus wel zelf op moeten vullen.

En Camees zijn natuurlijk ook een optie, die kan je simpelweg in de kastjes plakken!

Er zullen natuurlijk ook zat andere sites zijn die dit verkopen, maar ik ben persoonlijk erg tevreden over deze!

Gebruikersavatar
xNatje
Bead Starter
Berichten:61
Lid geworden op:vr 18 jan 2013 16:00
Locatie:Lede, België
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door xNatje » ma 28 jan 2013 13:42

Ik heb nog een vraagje mbt doorizchtige cabochons. Ik zou mijn cabochons zelf willen maken met glas, met daaronder een eigen afbeelding. maar kan je die cabochons er ook gewoon met E6000 opplakken, of gaat dat mooi zijn?
Een andere optie is gewoon mijn hars erover gieten natuurlijk, wat ik ook zeker eens ga proberen.

Gebruikersavatar
Chantale
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:wo 01 feb 2012 10:24
Locatie:West-Vlaanderen

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door Chantale » do 31 jan 2013 15:29

Ik ben heel benieuwd want vandaag zullen mijn harsstickers van Hoblit in de bus zitten. Ik heb er nog niet mee gewerkt. Totnutoe werkte ik met glascabochons die ik op een plaatje plakte. Dat plakken lukt niet altijd 100%. Met die hars heb je geen lijm nodig. Ik vroeg inlichtingen over het produkt aan Hoblit en de harssticker zou goed plakken op de afbeelding. Dat wordt dus eens uitproberen.
Tja, en wat prijzen van die materialen betreft, denk ik niet dat je ze ergens goedkoper zal kunnen vinden dan bij Hoblit :D

CreaBecca
Bead Interested
Berichten:127
Lid geworden op:vr 10 feb 2012 00:56
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door CreaBecca » vr 01 feb 2013 11:33

Het resultaat vind ik iets minder helder als bij glaasjes, maar denk dat het een hoop gedoe bespaart!

Pas wel op als je na het plakken het plaatje pas afknipt, je knipt het hars nogal makkelijk mee!
Afbeelding

evelinev
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 10 aug 2012 16:51

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door evelinev » za 18 mei 2013 15:29

Waar vinden jullie zoal leuke prenten/afbeeldingen voor cabochons met resin?

kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door kaatje41 » vr 06 sep 2013 16:54

Ik zocht op de site van Hoblit naar harsstickers, maar kan ze als zoekopdracht niet vinden. Hoe vind ik ze ?

Charlene
Bead Starter
Berichten:96
Lid geworden op:wo 02 nov 2011 21:46
Locatie:Arendonk
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door Charlene » za 07 sep 2013 08:07

kaatje41 schreef:Ik zocht op de site van Hoblit naar harsstickers, maar kan ze als zoekopdracht niet vinden. Hoe vind ik ze ?

Hier is het linkje :
http://www.infoweb.nl/hoblit/contents/n ... icker.html

(Je opend de hoblit site, klikt op cabochons dan op sticker-steentjes & glas en dan vind je ze.)

Groetjes
Ik ben niet DIE...
Ik ben niet ZIJ...
Ik,.. ik ben gewoon mezelf!

kaatje41
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:ma 25 mei 2009 11:32

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door kaatje41 » zo 08 sep 2013 07:57

Bedankt Charlene, ik ga even kijken. Heb jij goede ervaringen met harsstickers?

Charlene
Bead Starter
Berichten:96
Lid geworden op:wo 02 nov 2011 21:46
Locatie:Arendonk
Contacteer:

Re: Vragen over settings/kastjes

Bericht door Charlene » zo 08 sep 2013 09:51

kaatje41 schreef:Bedankt Charlene, ik ga even kijken. Heb jij goede ervaringen met harsstickers?

Ik werk met de echte glascabochons, ik vind de harsstickers te "plat". :roll:
Ik vind het mooier dat je echt een bol hebt op het plaatje.
Natuurlijk zijn harstickers gemakkelijker omdat je die gewoon op je plaatje kan plakken,
en niet nog extra lijm nodig hebt om de sticker aan het plaatje te plakken.

Maar ik werk liever met de echte glascabochons. :D

Groetjes
Ik ben niet DIE...
Ik ben niet ZIJ...
Ik,.. ik ben gewoon mezelf!

Gesloten