twee vraagjes
hallo ik ben sinds vadaag lid en sinds kort ben ik begonnen met oorbellen maken, ik maak balletjes, maar nu kom ik op internet zoveel moois tegen en zou ook wel wat anders willen maken als een balletje aan een oorbel
deze twee fotos kwam ik tegen en be er helemaal weg van, wie wil mij helpen uit te leggen hoe ik moet beginnen?
deze twee fotos kwam ik tegen en be er helemaal weg van, wie wil mij helpen uit te leggen hoe ik moet beginnen?
- Bijlagen
-
- nevenincs.jpg (69.3KiB)3920 keer bekeken
-
- Bead Dreamer
Re: twee vraagjes
Dat zal heel wat weefwerk worden!
Verder heb ik ook geen idee hoe je het doet.

Carpe Diem
Leer uit je fouten
Leer uit je fouten
Die eerste is lastig, lijkt me eentje waar je echt een patroon bij moet hebben. Maar misschien dat iemand hier hem kent en het toch zo kan vertellen?
De driehoekjes zijn niet moeilijk. Je rijgt met een draad 3 delica's in een rondje, met een knoopje vastzetten. De tweede rij is steeds 2 delica's op de hoek toevoegen. Alle volgende rijen is op de hoek weer 2 delica's en verder op de rechte stukken steeds eentje (=peyote-stitch).
Maak het zo groot als je wilt.
De driehoekjes zijn niet moeilijk. Je rijgt met een draad 3 delica's in een rondje, met een knoopje vastzetten. De tweede rij is steeds 2 delica's op de hoek toevoegen. Alle volgende rijen is op de hoek weer 2 delica's en verder op de rechte stukken steeds eentje (=peyote-stitch).
Maak het zo groot als je wilt.
Als je nu bij deze link kijkt: http://beadsmagic.com/?cat=3" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar staan heel veel patronen, vast ook wel eentje die op je foto's lijken.
carine dank je wel voor de uitleg, sna er nog niet zo heel veel van maar ga maar is wat proberen
kan het ook met die kleine rocaile kraaltjes?
kan het ook met die kleine rocaile kraaltjes?
Een YouTube filmpje, heel duidelijk en met een schattig Italiaans accent (in het Engels) uitgelegd:tonca3l schreef:carine dank je wel voor de uitleg, sna er nog niet zo heel veel van maar ga maar is wat proberen. kan het ook met die kleine rocaile kraaltjes?
http://violinonline.ru/play/hH21nbs0vCc ... orial.html
Google anders even op peyote triangle of zo.
Liefs en groetjes, Algante 

Da's helemaal handig
Succes!

Graag gedaan en veel succes toegewenst, ben benieuwd naar je creatie 

Liefs en groetjes, Algante 

ben een aardig stukje op weg alleen trekt hij erg krom, wellicht dat ik het te strak aantrek?
ik rijg met visdraad 0,35 mm
verder vandaag twee armbandjes gemaakt alleen de erste is mijn dochtertje alweer verloren, sluiting was denk ik iet helemaal perfect
ik rijg met visdraad 0,35 mm
verder vandaag twee armbandjes gemaakt alleen de erste is mijn dochtertje alweer verloren, sluiting was denk ik iet helemaal perfect
- Bijlagen
-
- oorbel.jpg (18.33KiB)3653 keer bekeken
Netjes, je snapt het goed. Te strak kan geen kwaad, ik denk dat het aan de kwaliteit van de kralen ligt, dat de maat niet precies hetzelfde is. Welke merk rocailles heb je gebruikt? Miyuki kralen hebben preciezer dezelfde maat waardoor het mooier strak geregen kan worden.
ik weet niet wat voor merk, ik heb ooit eens een heel partijtje kraaltjes gekocht voor mijn dochtertje om beestjes te maken, maar die vond het niet echt leuk
dus nu is mama aan het knutselen ermee
dus nu is mama aan het knutselen ermee
Misschien dat je toch ook in je enthousiasme een kraaltje hebt overgeslagen in de ronde? Ik ben ook erg bezig met de minikraaltjes en peyote en de triangle, en merk soms ook ineens dat ik een stapje heb gemist
. dan is het uithalen en daar waar het fout ging, opnieuw beginnen 

Groetjes Ellen.