Werken met fimo

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Chantale
Bead Believer
Werken met fimo

Bericht door Chantale » ma 19 mar 2012 11:20

Ik ben dus begonnen met fimoklei en het ziet er wel leuk uit. Wat ik wel zeer lastig vind is dat de fimo zo afgaat amaai :shock: Tussenin was ik mijn handen af maar toch blijven er sporen hangen van de donkere fimo. Ik ben er nog niet ingeslaagd om een perfecte bal te maken met lichte kleuren, telkens zie ik hier en daar een donker stukje zitten.
Hoe slagen jullie erin om de lichte kleur mooi te behouden als je het wil combineren met een donker kleur ?
Ik heb ook een kleipistool besteld omdat ik wil proberen om kralen te maken met een bijzondere tekening. Die krijg je blijkbaar alleen maar als je met zo een pistool werkt. Het is een pistool geworden met 20 verschillende zeefjes. Ik ben benieuwd wat ik daar mee zal kunnen maken :banaan:
En zo blijft een mens weer lekker bezig :byebye

Lavilia
Bead Chatter
Contacteer:

Re: Werken met fimo

Bericht door Lavilia » zo 08 apr 2012 10:24

Zoveel mogelijk eerst met de lichte kleuren werken en dan pas de donkere kleuren. Verder werken babybillendoekjes ook goed om de donkere kleur van je handen te krijgen
groetjes ikke
Afbeelding

Chantale
Bead Believer

Bericht door Chantale » vr 13 apr 2012 07:04

Vorig weekend probeer ik iets met fimo, maar toen ik het gekleurde "worstje" in het kleinpistool schikte, en die eruit begon te duwen, liepen de kleuren door elkaar. Ik had dus niet het gewenste resultaat zoals in het boekje (tja, daar lijkt het allemaal kinderspel tot je er zelf mee begint :lol: )

Nu vraag ik me af of ik misschien een beter resultaat zou hebben als ik het "worstje" eens een beetje in de koelkast of diepvries leg om hem te laten harden. Zouden de kleuren dan niet beter om hun plaats blijven zitten tijdens het naar buiten duwen met het kleipistool ??

KimLee
Bead Believer
Contacteer:

Bericht door KimLee » vr 13 apr 2012 07:54

Ik werk zelf met fimo, maar ik moet eerlijk toegeven, de reden waarom ik er mee begon was om zelf kralen te maken, Ik heb van alles gemaakt, maar nog geen kralen :shock:

Ik heb ook een klei pistool, maar heb hem nog nooit gebruikt voor kralen, dan alleen voor bijv. gras of haar, of dat soort dingen..

Dus ik kan je helaas niet helpen.. ik hoop dat iemand anders je kan helpen.. en dat je het uit eindelijke resultaat hier neer zet, zodat ik we mee kunnen genieten van je mooie creaties :lol:
Liefs,
Kimmie

Chantale
Bead Believer

Bericht door Chantale » vr 13 apr 2012 09:54

Ik heb nog eens zitten kijken naar foto's op het internet en vond dan toch een afbeelding waar je kon zien op welke manier je de fimo worstjes in het kleipistool moest schikken. Met trots kan ik vertellen dat mijn kralen, tot mijn grote verwondering, dus wél geslaagd zijn :banaan: :banaan: :banaan: ze zijn momenteel aan het bakken in de oven :byebye

Chantale
Bead Believer

Bericht door Chantale » vr 13 apr 2012 09:59

Wat ik dus toch ook vind, dat is dat er wel een klein boekje of brochuurtje met uitleg bij het fimopistool zou mogen zitten. Het is tenslotte een toestel waar je meer dan 30 euro voor betaald, het minste dat ze kunnen doen is er toch eens enkele voorbeelden bij voegen. Ik heb een heleboel zeefjes en weet echt niet wat ik daar allemaal mee kan doen. Voor het maken van mijn canes gebruikte ik het ronde gaatje.

Gesloten