stenen verwerken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
ejsium
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:do 27 okt 2011 12:59
stenen verwerken

Bericht door ejsium » za 21 jan 2012 09:32

Na opruimen kwam ik een doos tegen met. Hele mooie glas-stenen.
Het lijkt me super om daar iets van te maken, maar een gat erin boren lukt niet, dus misschien op vilt en dan kralen eromheen.
Maar hoe zet ik dat dan vast?

Heeft iemand tips?

Als oplossing heb ik er wel zilver om eromheen te maken.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: stenen verwerken

Bericht door estherwijma » za 21 jan 2012 18:16

Zijn het ronde stenen of hebben ze een platte achterkant? Als ze een platte achterkant hebben, kan je ze mss in een beadwork armband verwerken if er een hanger van maken! Dan heb je geen gat nodig
Groetjes Esther

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: stenen verwerken

Bericht door Krista » za 21 jan 2012 18:25

ejsium schreef:Na opruimen kwam ik een doos tegen met. Hele mooie glas-stenen.
Het lijkt me super om daar iets van te maken, maar een gat erin boren lukt niet, dus misschien op vilt en dan kralen eromheen.
Maar hoe zet ik dat dan vast?

Heeft iemand tips?

Als oplossing heb ik er wel zilver om eromheen te maken.

Glas kun je alleen boren met een diamantboor en watergekoeld in bijv. een bakje water. Dit voorkomt dat je glas plaatselijk warm wordt door de wrijving van het boortje waardoor het kapot kan springen. Laat je boor het werk doen, dus niet teveel druk op zetten. Steeds de boor uit het gaat op en neer halen zodat het slijpsel eruit kan en de boor kan afkoelen.

Grtjs Kris
glass is hot

ejsium
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:do 27 okt 2011 12:59

Re: stenen verwerken

Bericht door ejsium » za 21 jan 2012 21:12

estherwijma schreef:Zijn het ronde stenen of hebben ze een platte achterkant? Als ze een platte achterkant hebben, kan je ze mss in een beadwork armband verwerken if er een hanger van maken! Dan heb je geen gat nodig
Maar hoe zet je dat dan vast? Met lijm?

singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:

Re: stenen verwerken

Bericht door singasong » za 21 jan 2012 22:44

Je kunt ze ook met wire wrappen.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: stenen verwerken

Bericht door estherwijma » zo 22 jan 2012 17:13

ejsium schreef:
estherwijma schreef:Zijn het ronde stenen of hebben ze een platte achterkant? Als ze een platte achterkant hebben, kan je ze mss in een beadwork armband verwerken if er een hanger van maken! Dan heb je geen gat nodig
Maar hoe zet je dat dan vast? Met lijm?

Ja dat zet je vast op stif stuf. Ik doe dat met bison tix, maar het kan ook met andere lijm. Kijk eens op de volgende site van miranda:

http://mirlady.wordpress.com/faq-beadembroidery/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je vindt hier info en uitleg! Heel handig!
Groetjes Esther

Gesloten