macramé schuifslot

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
rafael
Bead Interested
Contacteer:
macramé schuifslot

Bericht door rafael » za 03 dec 2011 20:07

Ik maak nu een armband in macramé. Ik heb echter een vraagje. Ik zou graag een schuifslot maken. Ik weet alleen niet hoe je dat moet doen.
Zo ziet het er uit: http://www.knutselidee.nl/verjaardag/armbandknopen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand mij helpen?

Anneliesje
Bead Interested
Contacteer:

Re: macramé schuifslot

Bericht door Anneliesje » za 03 dec 2011 21:55

Ik heb het ff opgezocht, maar kan het niet meer terugvinden..

Als ik mij goed herinner, moet je gewoon je touwtjes over elkaar leggen, dus je neemt het begin van je armband en je legt je draad, je neemt het einde van je armband en neemt die draad ook, op die manier heb je 2 draden boven elkaar die elk naar een andere kant wijzen.

Nu neem je een nieuwe draad, je legt hem onder je 2 draden zodat je terug je basis hebt met 2 draden links en rechts en je doet een paar macramesteekjes. Je sluit deze af door deze 2 draden te verbergen de onderkant van de armband.

Aan het einde van je 2 touwtjes die er eerst lagen maak je een kraaltje vast en klaar!

Ik had ergens een tutorial, maar kan hem niet vinden, hopelijk geraak je hier wijs uit?

Lia
Bead Fan

Re: macramé schuifslot

Bericht door Lia » za 31 dec 2011 19:07

rafael schreef:Ik maak nu een armband in macramé. Ik heb echter een vraagje. Ik zou graag een schuifslot maken. Ik weet alleen niet hoe je dat moet doen.
Zo ziet het er uit: http://www.knutselidee.nl/verjaardag/armbandknopen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iemand mij helpen?

Het schuifslot is hetzelfde als de andere knopen van het armbandje, alleen nu moet je het knopen over het begin en het einddraadje. Dus leg deze tegen elkaar in en knoop dan over beide draden.

Gesloten