Ik heb een vraagje. Ik wil graag weten welk elastiek jullie het liefste gebruiken om te rijgen en waarom?
Ik heb verschillende soorten. het ene heb ik in meerdere kleuren, maar gaat erg snel lebberen, en het scheurt in diverse vezeldraden lijkt wel (gebruik ik ook niet meer dus).
Dan heb ik ook nog stoffen elastiek. Wel fijn. Lebbert niet snel, knoopt lekker en scheurt niet. Maar gaat moeilijk door kleinere kralen.
Het fijnst is dat beetje doorzichtige, maar dat gaat ook lubberen, en het knoopt niet fijn. Ben nog steeds dus op zoek naar de beste elastiek voor kralenwerk.
Ik zag deze bij Sayila. Wel lekker dun (dat zoek ik). Maar is het sterk?
Groetjes Nienke.
Welk elastiek is het beste?
- nienkesieraden
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Re: Welk elastiek is het beste?
De transparante van 0.8 of 1 mm vind ik zelf het beste. Platte knoop en nog 1 knooop daar bovenop en een likje lijm of blanke nagellak op de knoop en... Voila 

glass is hot
Re: Welk elastiek is het beste?
Hoi Nienke,
Zelf gebruik ik meestal elastisch nylondraad van 0,8mm. Deze is wat steviger dan de dunnere, en lubbert dus niet zo snel. Na het rijgen van de kralen maak ik "lus knoop" en nog eentje er tegenaan zodat de knopen elkaar tegenhouden en niet los schuiven. Soms doe ik er nog een druppel lijm op en verberg ik de knoop in een kraal, zodat je de knoop niet steeds ziet bij het dragen.
Succes!
Zelf gebruik ik meestal elastisch nylondraad van 0,8mm. Deze is wat steviger dan de dunnere, en lubbert dus niet zo snel. Na het rijgen van de kralen maak ik "lus knoop" en nog eentje er tegenaan zodat de knopen elkaar tegenhouden en niet los schuiven. Soms doe ik er nog een druppel lijm op en verberg ik de knoop in een kraal, zodat je de knoop niet steeds ziet bij het dragen.
Succes!