Paardenhaar vastmaken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Petra83
Bead Anonymous
Paardenhaar vastmaken

Bericht door Petra83 » ma 08 aug 2011 18:20

Al enige tijd ben ik bezig met het maken van (voornamelijk) sleutelhangers. Nu wil ik daar graag een stengetje paardenhaar in verwerken. Ik ben al aan het knutselen geweest, maar het wil niet helemaal lukken zoals ik wil. Ik heb al wat rond gekeken en zie dat er vaak eindkapjes gebruikt worden. Nu vraag ik me af hoe dat vastgemaakt wordt. Wordt dat gelijmd? Zoja met wat voor een lijm dan, want het moet natuurlijk wel vast blijven zitten. Ik hoop dat jullie me verder kunnen en willen helpen. Alvast bedankt.

Lia
Bead Fan

Re: Paardenhaar vastmaken

Bericht door Lia » wo 10 aug 2011 21:30

Ik zou denk ik de streng dubbel vouwen, zo'n heel klein paarden elastiekje aan het eind eromheen, zodat je een klein lusje hebt. door dat lusje een kettelstift steken, dichtmaken en het eind van de kettelstift door het eindkapje steken en er een oogje aan kettelen.

Ik hoop dat je mijn uitleg begrijpt? Anders hoor ik het wel.
Kijk ook eens naar dit filmpje dan begrijp je een beetje wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/user/kralengroot ... LYjk-E0UyY" onclick="window.open(this.href);return false;

Monique Westerlink
Bead Interested
Contacteer:

Re: Paardenhaar vastmaken

Bericht door Monique Westerlink » vr 12 aug 2011 18:29

Je kan het ook dubbelvouwen en er een ringetje aan maken en het dan een stukje vlechten en dat afwerken met een geleurd elastiekje.

Gesloten