vraagje van een nieuweling na men eerste creatie

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
isake
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:wo 20 jul 2011 11:41
Locatie:Lummen
vraagje van een nieuweling na men eerste creatie

Bericht door isake » wo 20 jul 2011 13:26

hallo allemaal,

Ik ben een huisvrouw en soms verveel ik me al eens! Daarom ging ik op zoek naar een leuke hobby en na wat googlen kwam ik hier terecht! Ik zie graag ringen, armbanden, kettingen, ... Alle ja juwelen dus. En zag al die mooie creaties hier en dacht dat wil ik ook wel is proberen. Maar ik weet eigenlijk niet waar te beginnen!
Wat is nu het makkelijkste om mee te starten?

Groetjes
Isake
Laatst gewijzigd door isake op di 26 jul 2011 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door scubadoo » wo 20 jul 2011 13:34

Doe gewoon wat je leuk lijkt. Kettelen bijvoorbeeld of rijgen.

Gebruikersavatar
Hurms
Bead Lover
Berichten:465
Lid geworden op:wo 02 feb 2011 19:19
Contacteer:

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door Hurms » wo 20 jul 2011 13:39

Misschien een idee om eens een kijkje te nemen op kralen.com daar staan vel technieken makkelijk en duidelijk uitgelegd!

http://www.kralen.com/Instructies/Rijgen/10/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij benodigdheden staat wat je zoal nodig hebt!

En als je nog vragen hebt, stel je ze gewoon hier..... je krijgt altijd wel antwoord van iemand!
Creatieve groetjes,
Herma

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door SandraM » wo 20 jul 2011 13:42

Ikzelf ben begonnen met een startpakket met kralen bij http://www.dekralendoos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Je kunt daar zelf de kleur kiezen en je krijgt er een beschrijving bij. Gewoon om een begin te maken en te kijken of deze hobby bij je past. Er zijn vast ook andere webwinkels die een startpakket hebben.

Groetjes, Sandra

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door Hilde » wo 20 jul 2011 15:44

Ik ben ooit begonnen met eerst oude kettingen uit elkaar te halen en daar iets van proberen te maken. Ideeen kreeg ik door bij winkels te kijken hoe een ketting in elkaar gezet was en dat probeerde ik dan na te maken.

Zo kun je zonder kosten te maken kijken of je het leuk vinndt om te doen.

ik had al snel de smaak te pakken en ben toen pas materiaal gaan inslaan.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Hurms
Bead Lover
Berichten:465
Lid geworden op:wo 02 feb 2011 19:19
Contacteer:

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door Hurms » wo 20 jul 2011 15:52

Ik heb vlak voor sinterklaas wat spulletjes gekocht om een paar kettingen van te kunnen maken voor familieleden. Als het niets was had het me niet heel veel gekost want dan had ik een paar leuke sint cadeaus en als het wel leuk was (en dat was het natuurlijk :D) kon ik uitbreiden!!!
Creatieve groetjes,
Herma

isake
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:wo 20 jul 2011 11:41
Locatie:Lummen

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door isake » wo 20 jul 2011 16:48

Mij lijkt zo een spiraalarmband best leuk om te maken en niet zo enorm moeilijk!

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door createss » wo 20 jul 2011 20:14

Hier kun je bijv. een setje kopen voor een spiraalarmband: klik.

Succes!

Evelien-81
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:vr 28 mar 2008 20:42
Locatie:kop van noord-holland

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door Evelien-81 » wo 20 jul 2011 21:03

Ik vind zo'n wikkelarmband of spiraalarmband ook mooi om te maken. Vraagje daarover; moet je de spiralen nog met elkaar verbinden, of rijg je ze dan allemaal achter elkaar aan? Het moet uiteindelijk toch 1 geheel worden.
Groetjes Evelien

mijn motto's:
* Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.*
* Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt.*

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door MB » do 21 jul 2011 18:45

Evelien-81 schreef:Ik vind zo'n wikkelarmband of spiraalarmband ook mooi om te maken. Vraagje daarover; moet je de spiralen nog met elkaar verbinden, of rijg je ze dan allemaal achter elkaar aan? Het moet uiteindelijk toch 1 geheel worden.
Hier is een youtube filmpje hoe je deze maakt: http://www.youtube.com/watch?v=HqntJUlHe9Y" onclick="window.open(this.href);return false;
~Groetjes Margriet~

isake
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:wo 20 jul 2011 11:41
Locatie:Lummen

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door isake » vr 22 jul 2011 08:23

ik heb een bestelling gedaan online... Hopelijk valt het snel in de bus... Ik heb op een Nederlandse site besteld en ben van België, ze hadden wel een Belgisch rekeningnummer dus met een beetje geluk heb ik half volgende week men spulletjes! Ik kijk er naar uit!!!!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door Sandra » vr 22 jul 2011 08:29

:D bedankt voor de bestelling. Grappig, ik wilde gisteren al memory wire aanraden want het is heel makkelijk, geeft leuke resultaat en draagt heel fijn. Ik had toen even geen tijd en toevallig bestel je nu precies dus dat.
Ik heb gekeken, ik denk dat de spacers net iets te groot zijn in combinatie met 6/0 rocailles. De spacers zijn namelijk 6 mm hoog, de rocailles 4,3 mm. Je zou eventueel andere metallook kralen kunnen bestellen, zie bv http://www.creadream.nl/kralen/metalloo ... -3-mm+4-mm" onclick="window.open(this.href);return false; . Of je houdt de kralenkapjes wel maar bestel bv 6 mm kralen, dan valt het wel weer mooi.

Je kan eventueel nog splitringetjes erbij nemen zodat je de bedeltjes daaraan kan doen, dan kan je het gewoon meerijgen, dan valt het mooi soepel.

isake
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:wo 20 jul 2011 11:41
Locatie:Lummen

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door isake » vr 22 jul 2011 08:34

Sandra schreef::D bedankt voor de bestelling. Grappig, ik wilde gisteren al memory wire aanraden want het is heel makkelijk, geeft leuke resultaat en draagt heel fijn. Ik had toen even geen tijd en toevallig bestel je nu precies dus dat.
Ik heb gekeken, ik denk dat de spacers net iets te groot zijn in combinatie met 6/0 rocailles. De spacers zijn namelijk 6 mm hoog, de rocailles 4,3 mm. Je zou eventueel andere metallook kralen kunnen bestellen, zie bv http://www.creadream.nl/kralen/metalloo ... -3-mm+4-mm" onclick="window.open(this.href);return false; . Of je houdt de kralenkapjes wel maar bestel bv 6 mm kralen, dan valt het wel weer mooi.

Je kan eventueel nog splitringetjes erbij nemen zodat je de bedeltjes daaraan kan doen, dan kan je het gewoon meerijgen, dan valt het mooi soepel.
Je ziet dus inderdaad dat ik er nog geen ervaring mee heb he... lap... Had beter moeten opletten of even moeten navragen... Stom van me. Heb men bestelling al betaald dus ja

isake
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:wo 20 jul 2011 11:41
Locatie:Lummen

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door isake » vr 22 jul 2011 08:44

oh ja de bedeltjes wou ik op het begin en einde door het ringetje doen trouwens, dat leek me leuk :-)

Evelien-81
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:vr 28 mar 2008 20:42
Locatie:kop van noord-holland

Re: vraagje van een nieuweling

Bericht door Evelien-81 » vr 22 jul 2011 09:17

MB schreef:
Evelien-81 schreef:Ik vind zo'n wikkelarmband of spiraalarmband ook mooi om te maken. Vraagje daarover; moet je de spiralen nog met elkaar verbinden, of rijg je ze dan allemaal achter elkaar aan? Het moet uiteindelijk toch 1 geheel worden.
Hier is een youtube filmpje hoe je deze maakt: http://www.youtube.com/watch?v=HqntJUlHe9Y" onclick="window.open(this.href);return false;
thanks!
Groetjes Evelien

mijn motto's:
* Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.*
* Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt.*

Gesloten