hoe maak ik een schuifsluiting voor mn barong barong armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
jacky40
Bead Anonymous
hoe maak ik een schuifsluiting voor mn barong barong armband

Bericht door jacky40 » do 07 jul 2011 14:48

hoi ik ben bezig met barong barong armbandjes de nieuwste trend 2011
maar ik kan maar geen informatie vinden over de schuifsluiting
wie kan mij helpen
groetjes jacky

adeline
Bead Discoverer
Contacteer:

Re: hoe maak ik een schuifsluiting voor mn barong barong armband

Bericht door adeline » di 20 sep 2011 14:39

Het afhechten kun je doen door met textiel lijm de laatste sterk aangetrokken knoop te lijmen.

Als je nu de losse draden aan beide zijden van de barong over elkaar heenlegt, dan kun jer een schuifknoop op maken.

Je neemt een draad van ong. 10cm. Je maakt dan een lus aan het uiteinde van de draad en draait het lange eind terug over de lus en de uiteinden van de barong door steeds het lange eind netje strak tegen elkaar er omheen te rollen.

Als je bij het einde van de lus bent, doe je het eindstukje van de lange draad (die is inmiddels kort :wink: door het oprollen), door de lus. Als je nu beide uiteinden van de draad aan weerzijde van het rolletje aantrekt is je schuifknoop klaar.

Een ander sluiting is de weitasknoop over de beide einden van barong heen te knopen.
http://www.yoarra.nl/weitas.php

succes met knopen
Adeline
Mensen zijn net kralen, stuk voor stuk mooi gemaakt, maar samen komen ze het mooist tot hun recht en vormen ze een prachtige creatie!

Gesloten