spiraal van wire-winder halen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
margot
Bead Anonymous
spiraal van wire-winder halen

Bericht door margot » ma 20 sep 2010 15:51

Hai allemaal.
Van de week wilde ik zo'n mooie dubbele spiraal maken m.b.v. de wire-winder. Een goede beschrijving was snel gevonden, maar er staat niet bij hoe je de "eerste" enkele spiraal vd winder af moet krijgen. Het lukt me nl niet zonder de hele spiraal aan gort te trekken. Losser opwinden krijg ik ook niet voor elkaar. Wie heeft er leuke tips voor een beginner? :?: :?:

liessie
Bead Believer

Re: spiraal van wire-winder halen

Bericht door liessie » zo 07 nov 2010 00:34

Hoop dat het je inmiddels gelukt is, want ik zie dat het al een oud topic is, maar ik zat met hetzelfde probleem.
Heb ze er echt stukje bij beetje al draaiend af moeten halen.
voor de rest ging het gelukkig wel goed, al is de ene spiraal wat mooier dan de andere.

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » ma 15 nov 2010 23:57

Op de crea doe heb ik de vraag ook gesteld, en wat ik uiteindelijk begreep is dat je de draad er toch niet te strak omheen moet doen.
Hoe je hem er losser omheendoet heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar begreep dat je met je ene hand alleen de draad die er nog omheen gerold moet worden moet geleiden en niet echt strak aan moet trekken.
Alleen volgens mij deed ik het al op die manier :roll:
Het schijnt ook verschil te maken waar de wire wire winder van gemaakt is, roestvrij staalschijnt het beste te zijn.
Ik heb de winder bij crea-dream besteld en ik weet eigenlijk niet waar die van gemaakt is. :oops:

Hoop, dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, omdat ik het lastig vond om het goed te verwoorden :roll:

Lott13
Bead Reader

Bericht door Lott13 » ma 29 nov 2010 16:05

Hoi allemaal,

Ik had eerst hetzelfde probleem maar het is me gelukt! Het is misschien een beetje een apart verhaal maar: ik gebruik een elektrische boor! zowel voor het draaien van de spiraal als de spiraal van de staaf afhalen. Het is heel simpel, draai gewoon even kort de andere kant op met je boor en je kunt de spiraal er zonder problemen vanaf halen! Hoop dat jullie hier wat aan hebben...

Succes!!

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 29 nov 2010 16:24

liessie schreef:Op de crea doe heb ik de vraag ook gesteld, en wat ik uiteindelijk begreep is dat je de draad er toch niet te strak omheen moet doen.
Hoe je hem er losser omheendoet heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar begreep dat je met je ene hand alleen de draad die er nog omheen gerold moet worden moet geleiden en niet echt strak aan moet trekken.....
Dat wat jij zegt klopt helemaal. Dus opletten dat het niet te strak eromheen wordt gedraaid. Verder kan je eventueel de winder even insmeren, bv met babydoekje (als ik zo gauw goed herinner :oops: ), iig iets om het glad mee te maken / minder stroef, waardoor het nog eenvoudiger eraf gehaald kan worden.

liessie
Bead Believer

Bericht door liessie » di 30 nov 2010 01:34

@ Sandra:
Ja dat was alleen nog maar de theorie :lol:
De praktijk heb ik nog niet uitgeprobeerd :oops: althans niet met een spiraal, die ook netjes een spiraal moest blijven (graag gedaan hoor, de duidelijke uitleg in mijn vorige zin [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] )
Babydoekjes zeg je. Moet ik die eerst kopen, want voor zo ver ik weet, heb ik nog geen baby :mrgreen:

@Lott13:
Zal het onthouden, voor als hier ooit nog eens een boor in huis komt. :wink: Tja vrouw alleen hè :mrgreen:
Maar waar zet je de boor dan op, want dat snap ik niet helemaal. Ik bedoel, in de wire wire winder zit geen uitsparing waar je de boor in kan zetten :roll:

Gesloten