Les in het kralen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
CuriousBeadsz_x
Bead Reader
Berichten:14
Lid geworden op:ma 05 jul 2010 19:34
Les in het kralen

Bericht door CuriousBeadsz_x » zo 08 aug 2010 18:48

Hallo Kralers!

Zoals jullie mij misschien al een paar keer voorbij hebben zien komen, ben ik een nieuweling. Ik ben lid van dit forum en ben nog een beetje een 'leek'. Ik zoek nog veel informatie op over het kralen en over technieken en materialen. Ik heb nog niet veel gereageerd op jullie topics, maar dat komt omdat jullie dan dingen vragen die ik zelf nog niet weet! :oops:
Ik heb nu een idee wat mij heel goed zal helpen en misschien andere (nieuwe) kralers ook. Er zijn namelijk veel technieken die me aanspreken. Ik zou graag een cabochonarmband maken en werken met de peyote techniek. Veel technieken die ik leuk vind zijn Engels en ik ben echt totaal niet goed in Engels. Laat staan Engels, waarvan de woorden in het Nederlands al moeilijk zijn..
Ik vroeg me af of jullie hier Nederlandse uitleg kunnen geven van 'Engelse' technieken. Of tips van boeken / sites waar deze technieken goed in het Nederlands zijn uitgelegd. Youtubefilmpjes zijn namelijk ook vaak Engels.

Sorry voor mijn oneindige gevraag, maar ik vind het kralen zo leuk! En zou graag wat meer doen dan rijgen.

Liefs,

:byebye
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst

Gebruikersavatar
Mayella
Bead Fan
Berichten:388
Lid geworden op:ma 02 aug 2010 12:05
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: Les in het kralen

Bericht door Mayella » zo 08 aug 2010 19:12

Toevallig heb ik net het een en ander opgeschreven over micro macramé. De links zijn veelal ook weer engelstalig, maar met enorm veel foto´s en plaatjes. Misschien heb je er wat aan.
Laatst gewijzigd door Mayella op zo 08 aug 2010 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: Les in het kralen

Bericht door MB » zo 08 aug 2010 19:17

Hoi, Mijn Engels is ook niet top hoor, maar je kan Google ook laten vertalen, weliswaar
niet altijd perfect Nederlands maar wel te doen vind ik, bv deze site:
http://translate.google.nl/translate?hl ... 26prmd%3Dv" onclick="window.open(this.href);return false;
heel veel leuke patroontjes :D

Over de cabochonarmband is wel een tutorial in Nederlands, te vinden
in dit topic: viewtopic.php?f=38&t=36612" onclick="window.open(this.href);return false;
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Les in het kralen

Bericht door estherwijma » di 10 aug 2010 18:56

Succes met het kralen!! Leuk dat je zo enthousiast bent!!!
Groetjes Esther

Gesloten