gekruisd rijgen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Randi
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:do 07 mei 2009 14:43
Locatie:Winschoten
Contacteer:
gekruisd rijgen

Bericht door Randi » zo 18 jul 2010 21:38

Hallo allemaal! Wie helpt mij met de volgende instructies?

http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... ijgen/316/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb het een tijdje bestudeerd, maar ik snap er niks van.
Ik moet nl. 4 draden hebben. Daar rijg ik een kraal op.
Dan neem ik twee draden daarvan, daar gebruik ik weer een kraal voor.
Dan moet ik de andere twee draden gebruiken, weer met een kraal? En op de foto staat dat ik ook nog een draad moet overhouden?
Ik heb een klant die graag een ketting met deze instructies wil, wie helpt mij uit de brand?

Groetjes Randi !!

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: gekruisd rijgen

Bericht door Algante » ma 19 jul 2010 01:12

Afbeelding
Afbeelding
Volgens mij is dit de bedoeling: de eerste keer rijg je twee draadjes 'rechtdoor' door de grote kraal en twee draadjes vanaf de andere kant, dus óm de grote kraal heen en dan 'vanonder' naar boven. Daardoor gaat de grote kraal dwarsliggen. Daarna ga je steeds met twee draadjes (met op elk draadje een kleine kraal) vanaf links door de grote kraal heen en met twee draadjes vanaf rechts. Je rijgt door de grote kraal dus steeds van iedere kant twee draadjes er doorheen.

Ik hoop dat het een beetje helpt. Succes en veel plezier toegewenst!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: gekruisd rijgen

Bericht door Kikkertje » ma 19 jul 2010 07:33

Algante heeft er mooie duidelijke tekeningetjes bij geplaatst. Ik heb deze ketting ook wel eens gemaakt, en het belangrijkste is dat je de ruimte tussen de grote kralen niet te groot maakt en ook niet te zware kralen gebruikt, anders gaat de ketting snel verzakken.

Er zijn hier meer topics over geweest, misschien dat je met de zoekfunctie nog meer info kunt vinden.
Groetjes, Marjan

Gesloten