Wie kan mij helpen?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Nephele
Bead Anonymous
Wie kan mij helpen?

Bericht door Nephele » wo 19 mei 2004 20:23

Hallo,

Ik ben een Heks....(niet schrikken :))

Nu ben ik weer begonnen met kralen-weven en wil ik een armbandje maken met in het midden het Pentagram. Nu heb een een soort van patroontje gemaakt, maar ik kom niet mooi uit. De cirkel die wordt niet mooi rond. Het lijkt wel of ik dan een plekje mis voor een kraaltje om het wel rond te laten lopen.

Wie weet iemand of misschien kun en wil jij me wel helpen om een goed patroon te maken, zodat ik aan de slag kan. Ik heb overal al gekeken, maar kan niks vinden op het internet.

Heel erg bedankt!
Blessed Be :)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 19 mei 2004 20:45

ik wil even snel laten weten dat ik je berichtjes die je bij andere forums heb geplaatst, heb verwijderd, het wordt namelijk een beetje rommelig als het dubbel staat.

wat tips betreft: misschien kan je mbv microsoft excel wat ontwerpen? je kan bij excel de kolommen heel smal maken waardoor het net ruitjespapier lijkt. vervolgens kan je de vakjes inkleuren, waardoor je je ontwerp kan maken. je kan dit natuurlijk ook op ruitjespapier doen, zonder pc. voor de rest weet ik niet zo gauw een tip....

Stéphanie
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » wo 19 mei 2004 21:04

Ik weef zelf ook wel eens en heb dezelfde tip als Sandra... eerst het patroon tekenen op ruitjes die ongeveer even groot zijn als je kraaltjes en dan zie je wel hoe het wordt :)!
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

ellytje
Bead Believer

Bericht door ellytje » wo 19 mei 2004 21:17

Ik schrik nergens meer van, mn zus is ook heks :D

Is het misschien handig om het pentagram mbv metaaldraad te maken?
Ik snap niet helemaal wat je al geprobeerd hebt.
groetjes Elly

Liesje
Bead Reader

Bericht door Liesje » ma 24 mei 2004 21:33

hallo

ik ben zelf ook wicca en heb mn pentagram als volgt gemaakt:

eerst heb ik op nylondraad een boel kleine kraaltjes geregen, daarna heb ik op een rond stukje leer met potlood een pentagram op getekend, en op die lijnen het nylon draad met de kralen vastgenaaid. Ik denk dat weven best moeilijk wordt, omdat het niet een gemakkelijk patroon is, en je waarschijnlijk een geblokt effect krijgt, en een hele brede ketting.
Misschien zou het ook met kettelen kunnen. Ik ga het nu proberen en als het lukt hoor je het binnenkort van me. (ik heb ineens een idee)
Liefs van Liesje

Gesloten