Draad om oorbel. Hoe?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Sandra » wo 28 okt 2009 20:57

Op zich wel ja...Ikzelf ken wire wrap zoals dit http://www.kralen.com/Instructies/Wire/ ... 20wrap/99/" onclick="window.open(this.href);return false; , dat is heel eenvoudig, maar je kan het natuurlijk ook heel mooi precies doen, zoals de oorbel, op zich is dat ook de wire op 'n bepaalde manier eromheen draaien....dus ook wire wrap zeg maar...

Ik dacht misschien 'n keer ergens uitleg gezien te hebben, maar denk dat het in zo 'n bead and button book geweest zal zijn....

Helina
Bead Interested
Berichten:105
Lid geworden op:di 20 okt 2009 11:51

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Helina » wo 28 okt 2009 21:09

okee, dank je wel, ik zal hier op de site nog eens verder lezen :)

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Hannelies » wo 28 okt 2009 21:34

Kralenannie schreef:Als je op deze link klikt ( http://www.auntiesbeads.com/Category.as ... a912e5f5e2 ) krijg je in een video te zien hoe je wire kunt wrappen. Hopelijk heb je hier wat aan :wink:
Hee bedankt! Daar ga IK ook even kijken :)

Helina
Bead Interested
Berichten:105
Lid geworden op:di 20 okt 2009 11:51

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Helina » wo 28 okt 2009 21:50

oeps, sorry anita, ik had jouw bericht over het hoofd gezien, alsnog thanks :D
en stomtoevallig was ik net op die website al terechtgekomen maar deze had ik nog niet gezien.

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Lavilia » zo 01 nov 2009 08:46

http://www.jewelrylessons.com/tutorial/ ... -briolette Deze tutorial heb ik al een aantal keer gebruikt
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Algante » zo 01 nov 2009 09:43

Hartelijk bedankt, Lavilia, voor die toffe site :bloemgeven:
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Bieketjuh » zo 01 nov 2009 11:28

Het is eigelijk helemaal niet zo moeilijk, maar doordat je met een stugge draad werkt,is het even oefenen. Eigelijk moet je voor de oorbellen dit doen. Ik vind het wel een beetje moeilijk om het uit te leggen. Maar je ketteld het eerste platte kraal door een kettelstift. Maar je zorgt ervoor dat er zowel boven de kraal als eronder plaats over is; Dan neem je een dunnere wire, altijd even met een papieren zakdoekje ofzo over de wire wrijven en er een beetje aantrekken zodat er geen bochten meer inzitten. Die wire maak je vast door boven de kraal rond de kettelstift strak een paar keer (netjes en dit is het moeilijke, liefst 1 keer maar hij moet wel stevig zitten) te draaien. Dan leid je de draad naar de onderkant van de kraal en maakt hem aan de kettelstift door een draai beweging vast (wel zorgen dat hij rond je kraal gaat en niet te strak zodat je hem alleen aan de andere kant zou zien zitten.) Dan ga je weer naar boven en dit herhaal je 2 x zonder kralen en de laatste keer rijg je er kralen op en doe je identiek hetzelfde. De maak(st)er heeft de wire van boven vast gezet, door een paar keer rond de kettelstift te gaan en af te knippen (met een kniptang natuurlijk.
Ik vind het gemakkelijker om de draad als je die in het begin moet vast krijgen om er een langer begin stuk aan te laten en die later af te knippen, eventueel een stuk onder de eindafwerking te verbergen. (zodat je op het einde zowel over je kettelstif als over het stukje wire dat je in het begin hebt vast gezet te draaien)

En de druppel, ik vermoed dat hier in de punt van de druppel ook een gat zit. En vind ik het persoonlijk het gemakkelijkste om een 8 te maken van wire. een kleine bovenste ringetje om deze aan de andere kraal vast te maken en een grotere, groot genoeg om door het gat van de druppel te krijgen. Maar heel gemakkelijk vind ik dit niet. Dus als iemand tips heeft. Daarna de 8 niet afknippen maar gewoon in een spiraal de wire terug naar beneden leiden en vast genoeg proberen aan te trekken. Ik denk dat zij eerst een mooie spiraal heeft gemaakt en dan als ze haar spiraal groot genoeg vond dat ze terug met de wire naar boven is gegaan en ze daar heeft vast gemaakt. Dan krijg je dat rommeligere effect. Maar als je goed kijkt zijn haar 2 oorbellen ook niet helemaal gelijk, dus maak je geen zorgen. En probeer het gewoon eens uit. Draad hergebruiken dat gaat niet, maar de prijs van wire valt nog goed mee.

Ik hoop dat je er iets van snapt en dat ik de maakster van deze zeer leuke bellen niet voor het hoofdstoot. Ik heb alleen maar proberen te beschrijven wat ik zie en ik hou gewoon erg veel van wire, ondanks dat ik er vreselijk veel pijn in mijn handen van krijg :lol:

Veel succes en ik probeer hier nog een keer te kijken, maar ik heb het erg druk. :cry: :oops:
Laatst gewijzigd door Bieketjuh op zo 01 nov 2009 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Bieketjuh » zo 01 nov 2009 11:34

Ik heb net gezien dat je in de video wel goed ziet wat ik met die 8 bedoel alleen, gaan zij op het laatste niet alleen over je wire een spiraal maken maar ook over de kraal.

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Re: Draad om oorbel. Hoe?

Bericht door Helena » ma 02 nov 2009 19:02

Hier is nog een foto-tutorial van de wrapped briolette http://www.fusionbeads.com/beadingfaq/t ... hp?bfid=45" onclick="window.open(this.href);return false; , deze vind ik ook heel duidelijk!

(Ook de andere tutorials zijn leuk om eens door te kijken! http://www.fusionbeads.com/beadingfaq/b ... niques.php" onclick="window.open(this.href);return false; )
Groetjes,
Helena

Gesloten