Hallo allemaal,
Ik heb nog nooit met een spang/spiraal gewerkt maar zou graag een wikkelarmband hiermee willen maken, met allemaal kleine kraaltjes erop. Nu heb ik een aantal vragen die de gevorderden onder jullie misschien kunnen beantwoorden.
- Hoe werken jullie het uiteinde en begin af?
- Hoeveel neem je voor een gemiddelde armband?
- Blijft deze armband sterk of verbuigt deze snel?
Alle overige tips zijn natuurlijk ook van harte welkom, want zelf kom ik er niet helemaal uit.
Alvast bedankt voor alle reacties!!!
Groetjes,
Claudia
Spang/spiraal gebruiken
Re: Spang/spiraal gebruiken
Op http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... 0wire/373/" onclick="window.open(this.href);return false; staat het allemaal uitgelegd.
Om toch even te antwoorden:
- je buigt een oogje, eventueel kettel je er een kraaltje of bedeltje aan ter versiering.
- gemiddeld 3 a 4, het is maar net wat je zelf mooi vindt, ook afhankelijk van de grootte van de kralen.
- het blijft heel sterk en kan niet verbuigen.
Er bestaat trouwens spang, als hele dikke wire, heel mooi, voor een ketting. Je kan er bv 1 grote kraal op rijgen, de spang zelf is mooi genoeg om gewoon te zien. En je hebt memory wire / spiraal, die is dunner. Ook even sterk, maar bij 'n ketting kan je het beter helemaal volrijgen, omdat het zo dun is is het minder mooi.

- je buigt een oogje, eventueel kettel je er een kraaltje of bedeltje aan ter versiering.
- gemiddeld 3 a 4, het is maar net wat je zelf mooi vindt, ook afhankelijk van de grootte van de kralen.
- het blijft heel sterk en kan niet verbuigen.
Er bestaat trouwens spang, als hele dikke wire, heel mooi, voor een ketting. Je kan er bv 1 grote kraal op rijgen, de spang zelf is mooi genoeg om gewoon te zien. En je hebt memory wire / spiraal, die is dunner. Ook even sterk, maar bij 'n ketting kan je het beter helemaal volrijgen, omdat het zo dun is is het minder mooi.