Hallo
Wat ik me steeds meer begin af te vragen... Weven of peyote???
Ik zou wel eens willen iets maken met peyote, maar soms lijkt het resultaat zo sterk op weven (wat ik al gedaan heb)... En voor een peyote-tube? Als je nou een smal bandje weeft en dan de lange zijde aan elkaar naait, heb je toch ook een tube? Weven gaat volgens mij ook sneller.
Ik weet dat dit waarschijnlijk behoorlijk simpel geredeneerd is, maar ik vroeg het mij toch af.
Benieuwd wat jullie vinden.
Peyote of weven
Re: Peyote of weven
Bij weven liggen de kralen precies recht op elkaar, bij peyote kruizen ze elkaar zeg maar, beetje zoals tegels vaak zijn gelegd zeg maar. De onderste rij kraal raakt 2 kralen bij de bovenste rij zeg maar. Weven gaat volgens mij wel sneller, peyote kan je lekker op de bank doen zonder weefraam. Dat zijn de enige verschillen die ik kan bedenken wat flat peyote en weven betreft...rond peyote zal volgens mij wel mooier zijn dan weven en het dan rondmaken, alsof je dan aan 1 kant extra draad zal zien, dat is bij peyote niet zo.
Volgens mij valt peyote ook wat soepeler en gladder als weven..dat is wat 'stijver' en i.d.d. zoals Sandra al aangeeft 'verspringen' de kralen met peyote, waardoor je daar geen hele strakke lijnen in de breedte mee kan maken (mocht je dat willen), dat kan met weven weer wel. Wat ook een mooie en prettige steek is, is de herringbone.
Weef jij trouwens met naald en draad of op een weefraam?
Weef jij trouwens met naald en draad of op een weefraam?
Groetjes, Maddy

Herringbone is zeker leuk ja. Geeft een heel ander effect, maar werkt best lekker door. En ik ben echt een fan geworden van creaties zoals deze van CreaCorina:

Heb het zelf nog niet gedaan maar wil daar zeker mee beginnen.
Peyote raad ik ook snel aan aan beginners. Het is steeds herhalen, dus het is heel makkelijk oefenen als je net met speciaal rijgwerk begint. Stel je doet herringbone in combinatie met grote kralen, dan is het ook nog niet superingewikkeld maar dan zijn er meer verschillende stappen die je moet nemen.

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Heb het zelf nog niet gedaan maar wil daar zeker mee beginnen.
Peyote raad ik ook snel aan aan beginners. Het is steeds herhalen, dus het is heel makkelijk oefenen als je net met speciaal rijgwerk begint. Stel je doet herringbone in combinatie met grote kralen, dan is het ook nog niet superingewikkeld maar dan zijn er meer verschillende stappen die je moet nemen.
- CreaCorina
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Leuk dat je mijn creatie aanhaalt,Sandra
De herringbonesteek is zeker leuk om te doen, als je hem eenmaal doorhebt niet zo moeilijk,is mijn ervaring

De herringbonesteek is zeker leuk om te doen, als je hem eenmaal doorhebt niet zo moeilijk,is mijn ervaring
Groetjes van Corina