gebruik kallotjes
-
- Bead Discoverer
hallo allemaal,
gebruiken jullie allemaal kallotjes voor de afwerking?
persoonlijk gebruik ik een knijpkraal en rijg de rest van de draad terug in de kralen.
is er kans dat het sneller kapot gaat zonder kallotje?
groetjes
gebruiken jullie allemaal kallotjes voor de afwerking?
persoonlijk gebruik ik een knijpkraal en rijg de rest van de draad terug in de kralen.
is er kans dat het sneller kapot gaat zonder kallotje?
groetjes
Re: gebruik kallotjes
Over het algemeen gebruik ik altijd kalotje, maakt het net iets netter vind ik. Maar op zich kan het ook prima zonder.....Ik kan me voorstellen dat je bij 'n zware ketting twijfelt of het kalotje wel sterk genoeg is, maar bij mij is het nog nooit stuk gegaan.
Ik gebruikte ook meestal kalotjes, maar sinds kort gebruik ik knijpkralen en draadbeschermers en rijg de draad daarna ook weer terug door de kralen. Tenslotte plaats ik nog een knijpkraalverberger over de knijpkraal (is alleen voor een nette afwerking, heeft verder geen functie).
Ik vind dit een mooiere afwerking dan het gebruik van kalotjes, maar dat is een persoonlijke keuze.
Ik vind dit een mooiere afwerking dan het gebruik van kalotjes, maar dat is een persoonlijke keuze.
- Monique Westerlink
- Bead Interested
- Contacteer:
Ik gebruik bij nylondraad een kalotje en bij gecoat ijzerdraad gebruik ik alleen knijpkralen. Ik steek bij gecoat ijzerdraad de draad een stuk terug in de kralen. Bij zwaardere kralen gebruik ik iets grotere knijpkralen.
-
- Bead Discoverer
ik vindt kallotjes ook niet zo mooi staan, daarom vroeg ik me af of het uit zou maken qua stevigheid.
bedankt voor de reacties in ieder geval
bedankt voor de reacties in ieder geval
- Mar-JoYa
- Moderator
- Contacteer:
Grappig ik vind kalotjes juist een nettere afwerking als dat draad door het oogje van het slotje en dan terug door de draad 

ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ
Ik gebruik nooit kalotjes en doe het coatdraad door een splitringetje. Aan het splitringetje bevestig ik het slotje
Bebiezjoe
Bea

Bebiezjoe
Bea
-
- Bead Reader
- Contacteer:
Ik gebruik zelf ook bij het begin alleen een knijpkraal, rijg het draad door een splitringetje en vervolgens weer terug door de knijpkraal.
Maar op het einde gebruik ik een kalotje, omdat ik het dan moeilijk vind het draad netjes weg te werken omdat ik niet te veel ruimte wil creëren voor de kralen.
Hoe doen jullie dit?
Groetjes marjon
Maar op het einde gebruik ik een kalotje, omdat ik het dan moeilijk vind het draad netjes weg te werken omdat ik niet te veel ruimte wil creëren voor de kralen.
Hoe doen jullie dit?
Groetjes marjon
Laat je lekker gaan met die hobby's !
Je kan op zich aan het eind ook wel op dezelfde manier doen hoor. Je rijgt knijpkraal, slotje of splitring, terug door knijpkraal en terug door aantal kralen. Dan goed platknijpen en dan het resterende draad eraf knippen. Het kan lastig zijn wegens te weinig ruimte, maar dat kan je oplossen door het met een puntige platbektang plat te knijpen. Verder mag er wel wat afstand zijn tussen de kralen en het slotje, want de ketting valt rond en de kralen hebben dan meer ruimte nodig dan wanneer je het als 1 streng laat hangen zeg maar. Vooral bij 'n armband is het belangrijk, anders kan het gebeuren dat later alsnog de knijpkraal los gaat (omdat het dan zo strak gespannen is, als je niet genoeg speling heb).