Bling bling met swarovski, hoe maak je dat?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43
Bling bling met swarovski, hoe maak je dat?

Bericht door Tinkywinky » wo 01 apr 2009 14:17

Bling bling met swarovski kastjes, hoe wordt dat gemaakt?

Hier een voorbeeld van wat ik bedoel
http://www.ljdjewellery.co.uk/default.php?cPath=713" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je dan even naar beneden scrolt naar fotootje 8 en 9, dan zie je dat er diverse steentjes aan elkaar zijn gekoppelt.

Ik vind zoiets erg mooi, maar het is mij een raadsel hoe dat gemaakt wordt.

Weet iemand daar misschien een uitleg over, of zijn er misschien websites waarop zoiets word uitgelegd?

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: Bling bling met swarovski, hoe maak je dat?

Bericht door Joanelle » wo 01 apr 2009 17:45

Nou, zoals op dat plaatje zou ik het niet kunnen maken, denk ik.
Afbeelding
bij http://www.kralenstunter.nl verkopen ze dit, maar andere webshops hebben ook wel kastjes voor rijgstrass (dan krijg je denk ik makkelijker die marquise steentjes eraan)
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43

Re: Bling bling met swarovski, hoe maak je dat?

Bericht door Tinkywinky » wo 01 apr 2009 21:42

Jawel, maar als je vormpjes wil maken, zul je dat toch zelf moeten doen denk ik (of is dat niet zo?)

Zouden ze dan solderen ofzo?
En waarmee soldeer je dan?

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Re: Bling bling met swarovski, hoe maak je dat?

Bericht door Bieketjuh » do 16 apr 2009 16:56

Nee die kastjes zitten los, de armband is zo soepel. Als je zou willen lassen dat zou je dit in de vorm van de armband moeten doen. Ik ga het proberen uit te leggen hoe deze armbanden in elkaar zitten. De tussen stukjes (die van metaal) zijn een bot-vormig(|--| ) De kastjes zijn meestal langs opzij en van onder een open (op de foto zie ik dit niet maar die ik ken zijn aan de zijkant open) Het tussenstukje kan er niet door door zijn verbreding op de uiteinden, maar wanneer je het kastje een beetje openplooit zodat de onderste opening een beetje hoger wordt, kan je door een kwart slag te draaien (dus 90°) Het tussenstukje er uit halen. Dus in omgekeerde volgorde kan je ze inelkaar zetten. Ik heb dit wel eens gedaan omdat de armbanden goedkoper waren dan de kastjes appart te kopen. Maar ik weet niet of ze dit volledige 'systeem' verkopen. Het kan ook dat deze anders werken, maar dan weet ik het niet..

Gesloten