Netting armband

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp
Netting armband

Bericht door Marieke » zo 09 feb 2003 19:51

Hi Allemaal, weet iemand misschien hoe ik het beste een netting-armband kan maken?!? Ik bedoel zo`n armband als op kralen.com & dan bij rijgen - netting & dan bovenaan, het meest rechter fotootje. Alvast bedankt voor de tips.
Knuffel Marieke :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 09 feb 2003 19:56

Afbeelding

daarvan heb ik het geleerd....het beginnetje is lastig, maar als je die eenmaal heb valt het echt mee. je rijgt iedere keer 3 kralen en rijg vervolgens door de middelste van 3 reeds geregen kralen...valt dus echt mee.

PS: lijkt me leuk workshops over die armbanden te geven....heb het er nog wel over met je via msn of mail. :wink:

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

bedoelde...

Bericht door Marieke » zo 09 feb 2003 21:19

Ik bedoelde die laatste foto, met die beetje bruinachtige kralen. Volgens mij gaat dat niet volgens dat tekeningetje, maar lijkt het op de techniek die je beschrijft bij Zigzag met 7 kralen. Heb alleen geen idee hoe ik die bovenste draad moet weglaten.
groetjes Marieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 09 feb 2003 21:53

nope, die bruine is op dezelfde manier geregen als de tekening. :wink:

de basis van netting is dat je steeds weer door het midden van reeds geregen kralen rijgt. dus je rijgt bv 3 en vervolgens door de midden van 3 reeds geregen kralen. je krijgt dan soort ruitjes patroon. bij de ketting gaat het weer net wat anders, omdat je van die puntjes maakt aan het eind. verder worden er 2 draden gebruikt bij mijn uitleg, maar je kan het ook met 1 draad doen als je net iets anders rijg.

de bruine die jij wil nadoen is trouwens van soort kleine staafjes, zeg maar kralen met vierkante uiteinde....

kijk anders ook op http://beadwork.about.com" onclick="window.open(this.href);return false; (gewoon netting als trefwoord invoeren), dan kom je ook wat uitlegpagina's tegen.

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » zo 09 feb 2003 21:55

Nou ja, ik ga er morgen nog wel even voor zitten als ik daar zin in heb met m`n duffe kop. Hopelijk gaat het wel lukken.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » zo 09 feb 2003 23:18

Veel beterschap! Ik hoop dat je kop morgen niet al te duf is, want ik heb ??n keer een ketting met de netting-techniek gemaakt en alhoewel het gemakkelijker is dan het eruit ziet, moet je toch wel je gedachten erbij houden. Succes!

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Metaaldraad???

Bericht door Marlies » ma 10 feb 2003 15:40

Is het ook mogelijk om Netting met gecoat metaaldraad te doen en dan wat grotere kralen?? :?:

Alvast bedankt,

Marlies

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 10 feb 2003 16:26

misschien is het inderdaad mogelijk, dat het wel mooi is....het is dan wat stugger. je moet dan wel inderdaad grote kralen nemen. staaldraad is vooral niet goed voor bv bloemen, je moet dan van die cirkels rijgen en dat gaat wat lastiger. ook heb ik ?n keer staaldraad gebruikt voor ?n patroon zoals http://www.kralen.com/rijg_loop.php" onclick="window.open(this.href);return false;, maar dat werd niet zo mooi omdat het niet zo soepel is.

dus ja...op zich kan je het wel proberen volgens mij, misschien is het ook heel grappig....maar of het mooi zal zijn weet ik niet....

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » do 13 feb 2003 16:27

Hoogeeerd publiek, dames & heren, jongens & meisjes. En hier volgt nu de foto van de netting-armband. Gemaakt & een klein beetje ontworpen door 'moi'

Afbeelding

Haha, ik vind hem zelf wel oke.
knuffel Marieke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 13 feb 2003 16:35

:D goed gedaan! en, heb je garen of staaldraad gebruikt?

Marieke
Bead Fan
Berichten:400
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:17
Locatie:Hoofddorp

Bericht door Marieke » do 13 feb 2003 16:39

Ik heb quiltgaren van DMC gebruikt. Dat werkt echt heel prettig. Al komen er soms kleine knoopjes in als je draad te lang is.
groetjes Marieke

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Sandra

Bericht door Marlies » vr 14 feb 2003 16:52

Sandra,

Bedankt voor je reactie!
ja ik was al weer vergeten dat ik hier een bericht had geplaatst. :oops:
Ik had meerdere berichten geplaatst en van sommige wist ik al niet meer waar ik ze had geplaatst of wat ik had geplaatst. Toch ga ik het een keer met staaldraad proberen, ik zal het tot de details uitleggen hoe het me gegaan is. Hoeveel meter gebruiken jullie ongeveer?

Groetjes,
Marlies

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » vr 14 feb 2003 17:04

je kan je eigen aboneren op een bepaalde posting!! dan klik je onder de boodschap aboneer op dit bericht ofzo en dan krijg je een emailtje dat er een nieuw bericht is geplaats als je dat nou doet bij messages die je zelf bent gestart??? is misschien makkelijk of je kan altijd kijken rechts boven aan bij laaste messages sinds je laaste bezoek! dan zie je alles wat nieuw gepost is!!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gesloten