aan elkaar maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
mamsie
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:za 06 sep 2008 11:09
aan elkaar maken

Bericht door mamsie » wo 24 dec 2008 18:59

ik wil een ketting wat ik eerst wil rijgen met ijzerendraad, dan wil ik halver wege stoppen en er katoenen koord aan maken.Maar als ik ijzeren draad met knijpkralen vast maak lost dit, doe ik dit verkeerd en hoe zou ik dit oplossen :cry:

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Re: aan elkaar maken

Bericht door Annelies1958 » wo 24 dec 2008 21:57

Hoi,

Ik weet niet met hoeveel draden je werkt.
Een oplossing kan zijn om alle draden samen te laten komen in een kralenkapje:
Alle draden door een knijpkraal en die draden ook weer terugsteken. En dichtknijpen
Je krijgt dan een soort "oogje/lusje". Daar kan je de katoenen draad doorhalen en die door het kralenkapje halen.
Gebruik dan wel een wat langer kralenkapje.

Succes, en laat je een foto zien van het resultaat ?
Groetjes, Annelies

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: aan elkaar maken

Bericht door Joanelle » do 25 dec 2008 09:35

Als je persé ijzerdraad wil gebruiken kan je een scrimp bead gebruiken i.p.v. een knijpkraal. De scrimp beads zijn bij mij nog nooit los gegaan.
Anders kan je ook rijgen op nylon en die dubbel doen, dus door alle geregen kralen, dan een lusje om het katoen en dan weer terug door de geregen kralen. Bij de sluiting kan je het nylon dan netjes knopen en wegbranden.
Succes!
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Re: aan elkaar maken

Bericht door eelkehas » do 01 jan 2009 12:07

Hoi,

Ik maak dan altijd met een knijpkraal en het staaldraad een lusje.. daar een eindje terug steken in de kralen. dan knijpkraal vastknijpen.. dat aan beide kanten.
door dat lusje steek je de waxkoorden/veters enz.. en die vouw je dubbel en dan rijg ik altijd nog even een metalen kraal met groot gat over het lusje met de knijpkraal dan is dat mooi weggewerkt.
aan de uiteindes van de koorden een veter klem vastmaken slotje daaraan en klaar.
Zit muurvast.

Succes!
Groetjes Eelke

Gesloten