Ringen met een zeefje!

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Petra
Bead Starter
Berichten:60
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 15:42
Locatie:Rotterdam
Contacteer:
Ringen met een zeefje!

Bericht door Petra » zo 11 apr 2004 16:33

Kan iemand me vertellen hoe de ringen met een zeefje bewerkt worden en of er ergens voorbeelden van te zien zijn! Ik ben al aan het prutsen geweest met kettel- en nietstiften maar dat ging niet echt goed.
groetjes Petra

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » zo 11 apr 2004 18:14

Volgens mij gebruik je een nietstiftje, rijg je er een kraal op en dan buig je er een ringetje aan en die moet dan door het zeefje.
Heb het zelf nog niet gedaan, dus kan het mishebben hoor!

groetjes
Marike

muriel
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 05 jan 2004 17:48

Bericht door muriel » zo 11 apr 2004 19:42

Marike heeft gelijk. Om het geheel wat op te vullen kun je aan de nietstift met kraal(tjes) weer een nietstft met kraal(tjes) bevestigen (onderaan, vlakbij het zeefje). Het blijft echter wel prutsen!
:olifant:

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » zo 11 apr 2004 22:22

Ik doe het gewoon zo : ik rijg een kraal aan een nietstift en maak er een oogje in (zo maak ik er een aantal) en rijg ze dan aan een stukje nylondraad, vervolgens weef ik de draad gewoon door de gaatjes van het zeefje, aantrekken en je hebt een prachtige volle ring!! Echt heel mooi..
Waarschijnlijk kan het ook op een andere manier maar ik vind deze persoonlijk heel geslaagd.... :wink:
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » ma 12 apr 2004 10:25

waar kun je die ringen kopen?? Ik ben er al lang naar op zoek! heeft iemand ook een foto??

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 12 apr 2004 10:33

Je kunt ze met zeefje en zonder zeefje kopen bij Monique. Vast ook nog wel bij andere internetshops.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » ma 12 apr 2004 10:39

Bij de Kralenboetiek bijvoorbeeld ook en bij de Kralenkraam. Bij de Kralenboetiek kosten ze ?0,45 per stuk (zeg ik uit m'n hoofd, het zou ietsje kunnen afwijken ;)).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Petra
Bead Starter
Berichten:60
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 15:42
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Petra » ma 12 apr 2004 11:41

Ja... ik heb ze ook bij de Kralenboetiek vandaan!
Alleen met kettel- of nietstiften werkt het niet...tenminste niet bij mij. Maar ik ga de manier waarop Saartje ze maakt zeker proberen! Bedankt voor de reacties.
groetjes Petra

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » ma 12 apr 2004 16:37

Wat je ook kan doen is een knoopje maken in nylondraad, door een gaatje steken, een grotere kraal oprijgen, een rocaille oprijgen, de draad terug door de grotere kraal en het gaatje. Dan ga je door het gaatje ernaast, en zo rijg je je hele ring vol. Heb dit eens gedaan met ovale 'parels' en het was net een zeeanemoon, ring is intussen verkocht, dus kan hem niet tonen.
Succes!

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

ring

Bericht door Debby » di 13 apr 2004 13:40

hoi hoi

kijk bij Adressen onder topic ringen(swatchachtig) daar staan vorrbeelden en beschrijving

doei doei

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » wo 14 apr 2004 21:16

ik wilde het ook eens proberen en heb het net zo gedaan als Katrien alleen heb ik geregen met c-lon garen en dat ging perfect. Alleen het zeefje erop doen was prutswerk, doen jullie dat ook met een platbektangetje? Toen ik het eindelijk vast had brak alles van de ring af :twisted: Vond ik eerlijk gezegd wel slechte kwaliteit, is dat bij jullie ook wel eens gebeurd? Maar van de nood heb ik een deugd gemaakt en ik heb er een leuke hanger van gemaakt, ik heb gewoon draad door een van de buitenste rocailles geregen en ik vind het eerlijk gezegd nog leuker dan de ring

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » wo 14 apr 2004 21:45

Ik heb er vandaag ook eentje gemaakt maar man o man wat heb ik een pijn in mijn vingertoppen van het gepruts....
Ik heb kettelstiftjes (dun en soepel) van onder het zeefje naar boven het zeefje gedaan en er een oogje mee gebogen. Daarna kleine facetkraaltjes op een nietstift geregen en een oogje aangebogen en die aan de oogjes op het zeefje gemaakt. Wel twee ? drie per oogje dan wordt ie lekker vol en wordt het niet zo'n kralenklont.
Zal er morgen wel een fotootje van maken :lol:

Vond het ook drama om het zeefje naderhand te bevestigen; je ziet door de kralen niet meer goed waar je moet knijpen en het zeefje is nogal dun en verbuigt snel...
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » wo 14 apr 2004 23:24

Heb pas ook een ring gemaakt met zo'n zeefje en inderdaad is het bevestigen van het zeefje zelf flink lastig.

Ik heb de volgende techniek gebruik. Ik heb bolletjes gemaakt van 12 kralen


Zeg maar netting en dan de laatste 2 trekken naar de eerste, dan krijg je een bolletje. Ik heb ze gemaakt van konische 4 mm kraaltjes. 4 bolletjes.

Daarna in de vorm van een Y bevestigd aan de ring met rijgdraad


En ertussen nog facet 6mm. Is wel kitscherig geworden, maar leuk voor een eerste probeersel. Heb geen foto ervan. Komt nog wel een keer.
Laatst gewijzigd door Naomi op do 06 mei 2004 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
liefs,

Naomi

Gebruikersavatar
Tinkle
Bead Discoverer
Berichten:46
Lid geworden op:ma 19 jan 2004 16:28
Locatie:Doorn

Bericht door Tinkle » di 04 mei 2004 17:43

hennie schreef: Toen ik het eindelijk vast had brak alles van de ring af :twisted:
dat gebeurde bij mij inderdaad ook al.... grrrr...
Me gustan las cuentas!

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » di 04 mei 2004 19:32

Ja Hennie, ik had er ook idd een paar gemaakt, ze zijn vrijwel allemaal afgebroken, durfde de overige geeneens meer te laten zien voor de verkoop. Het zal je gebeuren dat er iemand er mee terug komt. De ringnaad is erg slecht van kwaliteit.

Gesloten