BT - welke soorten kralen gebruiken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Schanulleke
Bead Believer
Berichten:208
Lid geworden op:wo 25 jan 2006 15:38
Locatie:Limburg
Contacteer:
BT - welke soorten kralen gebruiken

Bericht door Schanulleke » ma 10 nov 2008 21:05

Ik heb al een paar maanden het BT boekje en Clon draad in huis. Afgelopen weekend eindelijk het laatste opleidingsweekend gehad van mijn opleiding tot Power Yoga docente (op de terugweg diverse KreaDoe bezoeksters gezien in de trein)... dus... eindelijk tijd om weer met de kralen aan de slag te gaan en me in BT te gaan verdiepen.

Mijn concrete vraag is, welke kralen gebruiken jullie. Ik kan me voorstellen dat alleen glaskralen een behoorlijk zware armband oplevert. Wat voor kralen of andere materialen gebruiken jullie het meest cq het liefst?

Alvast bedankt!
Chantal aka Schanulleke
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: BT - welke soorten kralen gebruiken

Bericht door Ellen » ma 10 nov 2008 21:27

Ik denk dat allerlei kralen kunnen, als ze maar een groot genoeg gat hebben, waar de draad 2 x door heen kan (om terug te steken :lol: )
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: BT - welke soorten kralen gebruiken

Bericht door Lavilia » di 11 nov 2008 07:53

Ik vind fimokralen ideaal voor deze soort armbanden
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: BT - welke soorten kralen gebruiken

Bericht door MiekeN » di 11 nov 2008 09:43

(Wat grappig, ik noem "mijn Chantal" ook vaak Schanulleke! :D).

Ik heb totaal geen verstand van BTs maar ik heb geen bezwaar tegen een relatief zware armband. Een zware ketting wel, daar krijg je last van in je nek, maar een armband vind ik zwaar wel prettig eigenlijk. Sterker nog... bij erg lichte armbanden heb ik het gevoel met plastic kinderspul rond te lopen.
Helpt dit? :wink:

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Schanulleke
Bead Believer
Berichten:208
Lid geworden op:wo 25 jan 2006 15:38
Locatie:Limburg
Contacteer:

Re: BT - welke soorten kralen gebruiken

Bericht door Schanulleke » di 11 nov 2008 11:38

Dat is inderdaad een goeie, de draad moet er inderdaad 2x door kunnen.

Voor de rest moet ik maar gewoon eens gaan proberen hoe het allemaal uitvalt. Ik vind het zelf jammer om met kunststofkralen te werken, werk liever met glas of natuurlijke materialen. Ik ga gewoon lekker proberen....... Wie weet vind ik het niet eens leuk om te doen..... hahahaha....

Totally off topic -> MiekeN, ik heb Schanulleke overgehouden aan mijn eerste lange relatie. Dat was zijn koosnaampje voor me. Wist je trouwens dat Schanulleke haar eigen stripboeken heeft !!!!! Ik weet niet hoe oud jouw Chantal is en of ze Sukse & Wiske leest (mijn generatie verslond ze, ben 37), maar het kan leuk zijn om te kijken of ze ze nog steeds verkopen.
Namasté,
Schanulleke

"Leven is het meervoud van lef"

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Re: BT - welke soorten kralen gebruiken

Bericht door Rooos » di 11 nov 2008 20:42

Ik gebruik eigenlijk alleen maar glaskralen, soms met wat bedeltjes en heb ook wel schelpjes gebruikt. Ik houd ook wel van wat zwaardere armbanden, dan voel je tenminste dat je wat omhebt..

Gesloten