BT knoopje maken aan het eind

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Kleine Heks
Bead Discoverer
BT knoopje maken aan het eind

Bericht door Kleine Heks » wo 27 aug 2008 07:54

Ik heb een aantal topics gezien over het afwerken van een BT armband. Echter ik krijg het knoopje aan het eind niet dicht genoeg tegen de rocaille aan. Ik heb het zoals Rooos voorstelde met een naald geprobeerd maar ook daarmee zit ik te prutsen.
Is er iemand die uit kan leggen hoe ik dat het beste kan doen?
(wie knoopt er wel eens parels...is dat niet ongeveer hetzelfde?)
Handige tips zijn zeeeeeeeeeeeeer welkom. ( heb al 2 onafgewerkt liggen :evil: )

Ingedinge
Bead Interested
Contacteer:

Re: BT knoopje maken aan het eind

Bericht door Ingedinge » wo 27 aug 2008 08:53

Mijn eerste BT heb ik ook met knoopjes op de rocailles afgewerkt, maar dat ging heel snel schuiven, uitlubberen zeg maar... dus ook mij lukte dat niet. Nu werk ik de BT's af door aan het einde een (meestal houten) kraal met een groot gat over de hele bundel draden te schuiven en daar 1 grote knoop in te leggen... Drupje lijm er over en klaar...... Zal een fotootje opzoeken waar het te zien is ;-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ingedinge op wo 27 aug 2008 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ellen
Bead Monster

Re: BT knoopje maken aan het eind

Bericht door Ellen » wo 27 aug 2008 08:55

Ingedinge schreef:Mijn eerste BT heb ik ook met knoopjes op de rocailles afgewerkt, maar dat ging heel snel schuiven, uitlubberen zeg maar... dus ook mij lukte dat niet. Nu werk ik de BT's af door aan het einde een (meestal houten) kraal met een groot gat over de hele bundel draden te schuiven en daar 1 grote knoop in te leggen... Drupje lijm er over en klaar...... Zal een fotootje opzoeken waar het te zien is ;-)
Dit heb ik bij de 2e armband ook zo gedaan :D
Groetjes Ellen.

Gesloten