Tiara???

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sieradenshop
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:vr 02 apr 2004 07:43
Locatie:Hellevoetsluis
Contacteer:
Tiara???

Bericht door Sieradenshop » vr 02 apr 2004 07:48

:? Hoi Allemaal!

Een vriendin van mij heeft gevraagt of ik voor haar bruidsdag sieraden wil maken en daarbij een Tiara ik heb zelf alleen geen idee :?: hoe ik die maken moet en of je ze zelf kunt maken...
Heeft er iemand een tip voor mij?

Groetjes :bid:
Laatst gewijzigd door Sieradenshop op wo 07 apr 2004 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 02 apr 2004 08:27

ik heb geen idee wat tiara is maar ik verplaats dit even snel naar technieken, aangezien dit niets met budget te maken heeft.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 02 apr 2004 09:02

Een tiara is een diadeem met een kroontje.

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » vr 02 apr 2004 12:46

Ik weet dat Siranda bezig is geweest om een diadeem te maken voor haar vriendin die gaat trouwen. Ze zou nog een foto plaatsen, dusssss....
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » vr 02 apr 2004 21:33

Ik heb er zelf nog geen een gemaakt, maar....
ik heb in Disneyland van die dingen gezien voor kleine meiskes. Die waren ook met kralen gemaakt, en ik heb dus goed bekeken hoe dat in elkaar zit om dat zelf eens voor mijn kleine meid te maken. Want ik ga natuurlijk geen 15 euri daarvoor neerleggen als het van plastic is en de kralen niet eens mooi zijn.

maar de basis is: een smalle metalen diadeem (eventueel al bekleed met stof), twee haarkammetjes (ik zou een neutrale kleur nemen, die in de kleur van het haar van de bruid of doorzichtig), lint, dik metaaldraad voor de basis (1,2 mm) en 0,8 mm voor waar de kralen op komen.

De kammetjes worden op de uiteinden vastgemaakt met de tandjes allebei dezelfde kant op. Als je hem op wilt zetten dan valt de rondig dus in de buurt van je voorhoofd en de kammetjes steken naar beneden in je haar.

Verder moet je zelf bekijken welke vorm je met het dikke draad gaat geven. Wellicht kan je wire technieken gebruiken? Het metaaldraad wikkel je in ieder geval om de diadeem heen tot de plek waar je het omhoog wilt buigen. Allebei de kanten uiteraard hetzelfde.

Afwerken met lint zodat er geen scherpe punten zijn.

Ik hoop dat je hiermee wat kan. Ik heb het dus zelf nog niet gedaan en vertel nu hoe ik het zelf zou doen, uitproberen dus gewoon. Maar de basis heb je dan.

Veel succes en svp wel fotootje showen he!
liefs,

Naomi

siranda
Bead Discoverer
Berichten:29
Lid geworden op:za 13 dec 2003 13:04
Locatie:zwolle

Bericht door siranda » ma 05 apr 2004 22:05

hallo...

ik heb inderdaad een diadeem gemaakt en ben nu bezig met een ander model, ik zal proberen deze week nog een foto te plaatsen, maar ik heb zelf geen digitale camara dus dat is een beetje het probleem. maar doe mijn best om hem deze week nog te plaatsen.

groetjes siranda

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » wo 07 apr 2004 20:38

Nathalie heeft mij gevraagd een foto te plaatsen van de tiara die ze bedoeld. Dus bij deze ;-)

Afbeelding
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
Sieradenshop
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:vr 02 apr 2004 07:43
Locatie:Hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door Sieradenshop » wo 07 apr 2004 20:40

Fleur schreef:Nathalie heeft mij gevraagd een foto te plaatsen van de tiara die ze bedoeld. Dus bij deze ;-)

Afbeelding
Hartstikke bedankt!!!

Dit is dus de tiara die mijn vriendin graag wil hebben...
Iemand nog meer ideetjes????

Groetjes Nathalie
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...

Gesloten