Uitleg voor het maken van een Beaded Treasure armband.

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
pino
Bead Interested
Berichten:155
Lid geworden op:ma 11 apr 2005 21:05
Locatie:brummen

Bericht door pino » zo 10 aug 2008 18:48

Hé Roos

Hartstikke goeie uitleg, jammer :( dat ik het niet eerder zag, maar nu heb ik me er zelf (met het boekje van RB erbij) opgestort en voila het is gelukt. Ik heb zonet de laatste hand eraan gelegd en heb er direct een foto van gemaakt en op het forum gezet. En ik ben me toch trots :-DD op mezelf.

Groetjes Mirjan
Sieraden maken is zeeeeer verslavend!!!!!

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Sylvi@ » zo 10 aug 2008 19:57

Hé super deze uitleg! Ik ga me er zeker eens aan wagen!
Heb al zulke mooie resultaten voorbij zien komen!

Groetjes Sylvia

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » zo 10 aug 2008 20:01

pino schreef:Hé Roos

Hartstikke goeie uitleg, jammer :( dat ik het niet eerder zag, maar nu heb ik me er zelf (met het boekje van RB erbij) opgestort en voila het is gelukt. Ik heb zonet de laatste hand eraan gelegd en heb er direct een foto van gemaakt en op het forum gezet. En ik ben me toch trots :-DD op mezelf.

Groetjes Mirjan
En je bent terecht trots! Hij is prachtig!

En ik heb de uitleg vandaag pas gemaakt, ik kreeg na het posten van elke BT steeds vragen, dus ik dacht dat er wel behoefte aan zou zijn.
Maar die uitleg heb jij niet nodig gehad!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 10 aug 2008 21:35

bedankt dat je de moeite nam het hier uit te leggen. :) leuk om te lezen dat zoveel mensen er wat aan hebben!

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » ma 11 aug 2008 11:27

Superbedankt voor je uitleg.
Ik had ook het boekje besteld (en vanmorgen al gekregen) en ik vind het een geweldig leuke techniek. :D :D :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 13 aug 2008 10:24

Ik ben nu even bezig. Het weven gaat goed, maar nu zet ik de eerste kralen vast. In het boekje staat dat je (als je de kralen middenop wil) je het koord uit de originele bundel moet halen en aan de andere bundel moet toevoegen. Maar dan nog valt het naar de zijkant toe.
Is dat in het begin sowieso het geval?
Groetjes en kraalplezier van Mieke

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Bericht door createss » wo 13 aug 2008 11:56

Mieke schreef:Ik ben nu even bezig. Het weven gaat goed, maar nu zet ik de eerste kralen vast. In het boekje staat dat je (als je de kralen middenop wil) je het koord uit de originele bundel moet halen en aan de andere bundel moet toevoegen. Maar dan nog valt het naar de zijkant toe.
Is dat in het begin sowieso het geval?
Dat hoort niet opzij te vallen :( Heb je de draad wel strak aangetrokken zodat de kraal geen speling heeft om naar links of rechts te vallen?

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » wo 13 aug 2008 18:17

createss schreef:
Mieke schreef:Ik ben nu even bezig. Het weven gaat goed, maar nu zet ik de eerste kralen vast. In het boekje staat dat je (als je de kralen middenop wil) je het koord uit de originele bundel moet halen en aan de andere bundel moet toevoegen. Maar dan nog valt het naar de zijkant toe.
Is dat in het begin sowieso het geval?
Dat hoort niet opzij te vallen :( Heb je de draad wel strak aangetrokken zodat de kraal geen speling heeft om naar links of rechts te vallen?
Dat zou ook inderdaad mijn eerste vraag zijn :wink: , tussendoor goed strak aantrekken en duwen en zorgen dat de rocaille strak op de kraal komt, kan je ook door middel van een naald doen, naald in het lusje draad steken en de kraal zo strak mogelijk op de armband duwen. Dan de draad aantrekken, tot je naald op de rocaille zit en naald eruit en dan nog even aantrekken, dan moet het volgens mij helemaal goedkomen.

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » do 14 aug 2008 07:05

Dat was inderdaad het euvel. Toen ik dat eenmaal veranderd had, werd het allemaal erg mooi. Ik kan er alleen geen foto van maken (camera doet het niet meer).
Ik ben zelf heel tevreden, heb er een tassel van gemaakt.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: Uitleg voor het maken van een Beaded Treasure armband.

Bericht door neal_01 » ma 19 jan 2009 13:24

Ik ben nog maar halverwege je verhaal met doorlezen, maar ik snap gewoon alles nog 8)
Onwijs bedankt!
Zit al 'n tijdje naar die prachtige creaties te kijken en wou zelf ook graag er één maken!
Close your eyes .. and dream

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Uitleg voor het maken van een Beaded Treasure armband.

Bericht door Mar-JoYa » ma 03 aug 2009 18:29

Ben gisteren begonnen met mijn eerste en wat is dit leuk zeg :!: :!:
De vaardigheid moet er nog even in komen ;) maar met deze uitleg en die van Goitske gaat het best al lekker :lol: Dus dank je wel Roooos :bedankt:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Re: Uitleg voor het maken van een Beaded Treasure armband.

Bericht door Rooos » di 04 aug 2009 12:04

Hee, wat leuk om te lezen Marjo! Ik ben ook weer met eentje bezig, heeft een tijdje stil gelegen, maar het begon toch weer te kriebelen, heb er ook een aantal weggegeven en die mis ik best wel, dus de voorraad maar weer aanvullen!

Ik ben benieuwd!! Zeker naar een BT in Marjo style! :D

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Uitleg voor het maken van een Beaded Treasure armband.

Bericht door Mar-JoYa » di 04 aug 2009 17:14

Rooos schreef: Zeker naar een BT in Marjo style! :D
Eerst even wat oefenen hoor ;) ben met wat restjes begonnen :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten