strass

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
strass

Bericht door Sandra » ma 29 mar 2004 20:53

ik kreeg de volgende e-mail:
ik zou graag meer weten over hoe je een keting moet maken met stras steentjes of zo moet je daar een speciaal tangetje voor heben wat en hoe gaat dat heermee
aangezien ik zelf geen ervaring met strass heb, plaats ik de vraag maar hier, in de hoop dat er iemand een nuttige antwoord kan geven. ;)

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 29 mar 2004 20:59

Het enige wat je nodig hebt is lijm, een tandenstokertje en veel geduld :wink:

Over lijm zijn een aantal topics geweest, de meesten gebruiken 2-componenten lijm. Er bestaat ook sieraden- of strasslijm, maar wat ik hier op het forum heb gelezen wordt daar niet de voorkeur aan gegeven.

Voor zover ik weet heb je geen speciaal gereedschap nodig. Ik gebruik zelf een tandenstokertje om de lijm goed over het steentje te verdelen. En soms een pincetje om het steentje te plaatsen.

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 29 mar 2004 21:02

Je hebt natuurlijk ook onderdelen nodig, de zgn kastjes waar de steentjes in kan plakken.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 29 mar 2004 21:05

Oja, dat was ik vergeten. :oops: Het hoeven trouwens niet speciale kastjes te zijn, je kunt ze ook op bedeltjes enzo plakken.

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 29 mar 2004 21:40

Hmm ik ben dus ook een strass beginner en ik vraag me altijd af hoe jullie weten welke grote je in de kastjes moet plakken (de maat van de steentjes dus)
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 29 mar 2004 22:14

Ik heb tot nu toe gezien dat het bij internetwinkels aangegeven staat. Dus bij een bepaald onderdeel staat bijvoorbeeld "past 4mm steentje in".

En anders kun je het ook even 'droog' uitproberen, gewoon even proberen welke maat past! :wink:

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 29 mar 2004 22:34

en om dan helemaal compleet te zijn:
Je hebt steentjes met een platte achterkant. Deze zijn geschikt voor in kastjes of op bedels en andere dingen (als het maar plat is). En je heb steentjes met als achterkant een punt. Die heten similisteentjes. Deze kan je volgens mij echt alleen maar in een vorm plakken die deze zelfde uitsparing heeft.

Suzanne

Gesloten