Netting met 7 kralen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:
Netting met 7 kralen

Bericht door Marlies » wo 09 apr 2003 16:42

Hallo allen, Sandra, Hennie, Marieke,

Ik heb een vraagje over netting.
Ik heb hem al eens met telkens 3 kralen gedaan, maar nu wil ik hem met 5 en 7 kralen maken. Hoeveel moet ik dan als eerst aftellen?? (bij drie staat er 16) http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... g_algemeen" onclick="window.open(this.href);return false; en moet ik ook telkens bij het begin en einde van de rij er 1 extra bij rijgen zoals bij 3 --> 4?? Of meer?? Hellup!

Alvast bedankt!
Veel liefs,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 09 apr 2003 17:19

ik geloof dat je 1 bij je aantal op moet tellen, dus als je met 5 wil rijgen heb je getal 6. vervolgens moet je vermenigvuldigen met aantal 'kruisjes' dat je wil. dus stel je wil 3, zoals de tekening op http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... g_algemeen" onclick="window.open(this.href);return false; , dan moet je 3x6=18 rijgen. vervolgens moet je er 1 bij optellen = 19. dus volgens mij moet je 19 rijgen voor de eerste...en als je aan het einde van je rij bent, dus tijdens het rijgen, moet je 1 meer rijgen, in jouw geval dus 6.

nog best lastig he...weet niet zeker of ik het goed heb.

ik heb trouwens even je bericht gewijzigd: url klopte niet helemaal. mijn website werkt in frames en als je naar de url zou gaan die jij wees zou je gewoon inleidingpagina te zien krijgen..heb het ff voor je gewijzigd. als je juiste url wil hebben moet je naar de pagina, op rechtermuisknop klikken bij de pagina, dan eigenschappen / properties en dan krijg je de juiste url te zien. weer wat geleerd. ;)
Laatst gewijzigd door Sandra op vr 11 apr 2003 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Marlies
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Marlies » do 10 apr 2003 22:00

Sandra,

Bedankt voor je uitleg!
Snap het volgens mij niet helemaal, maar ik ga het gelijk proberen.

P.s. als ik op de url klik krijg "fout niets gevonden"
Veel liefs,
Marlies

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 11 apr 2003 11:35

bedankt, kwam door een , naast de url, heb het gewijzigd. veel succes verder.

marieken
Bead Discoverer
Contacteer:

oma's tip

Bericht door marieken » vr 11 apr 2003 11:40

:D He wat leuk dat netting heb ik ook veel gedaan. Een handige tip die ik nog van mijn oma meekreeg was bij het begin een veiligheidsspeldje te gebruiken in plaats van een knoop. Gaat de eerste rij dan verkeerd maar de volgende wel goed dan kan je de eerste rij later weer uithalen. Dan kun je namelijk meer kralen aanrijgen dan je nodig denkt te hebben en die haal je er dan later weer af. Heel makkelijk

Gesloten