rijgkastjes?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35
rijgkastjes?

Bericht door fierelie » ma 21 apr 2008 10:04

Hallo iedereen, mijn eerste post op dit hartstikke leuke forum, ben blij dat ik dit gevonden heb! eusa_dance
Ik wil zelf iets gaan maken met swarovski kralen, maar ben helemaal nieuw in de kralenwereld :oops: dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik wil iets in deze trant gaan maken:
Afbeelding

Ik neem aan dat ik daar rijgkastjes voor nodig heb zoals deze ongeveer:
Afbeelding
Maar ik vraag mezelf af, hoe blijven de kralen op even ver uit elkaar zitten bij gebruik, gaat dit niet schuiven? Ik heb ook al een complete set rijgkastjes gevonden, maar het valt me op dat hier een platte ijzerdraad gebruikt wordt. Welke soort heb je hier voor nodig?
Zijn alle kastjes geschikt om zowel in de lengte als in de breedte aan elkaar te maken?
En dan nog dit:
Afbeelding
Deze verdeler kwam ik ook nog tegen, maar waar gebruik je die voor?

Sorry hoor voor alle vragen.....hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 21 apr 2008 10:09

Nee, sorry, ik kan je niet helpen, maar wel: welkom op het forum!

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Bericht door fierelie » ma 21 apr 2008 10:30

Bedankt :wink: Heb me net ook maar even voorgesteld in het daarvoor aangewezen forum, was zo druk met alles lezen dat ik dat totaal over het hoofd had gezien :oops:

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 21 apr 2008 10:38

Hai,
Je rijgt gewoon de draad door de verdeler. Dan kun je rijen maken naast elkaar.

ik heb ook een vraag. Kun je in die verdeler nu van die plakstenen in plakken zoals deze http://www.kralenportal.nl/index2.php?hc=5&sc=164" onclick="window.open(this.href);return false;?

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Bericht door fierelie » ma 21 apr 2008 13:06

Hoi madebyme, dankjewel voor je antwoord, maar meteen nog een vraagje :roll: Moet de hele halsketting dan bestaan uit deze verdelers? Of alleen begin en eind?
Helaas, ik kan je niet met zekerheid helpen met je vraag(volgens mij is deze juist niet geschikt voor "platte" steentjes), maar er zullen vast wel anderen zijn die daar een antwoord op hebben :wink:

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » ma 21 apr 2008 13:13

in die verdeler gaan punstenen, maat ss39 van swarovski

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » ma 21 apr 2008 13:18

Ik vermoed dat het het mooiste zal zijn dat je om de zoveel gewone kastjes een verdeler rijgt, zodat de rijen mooi bij elkaar blijen.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 21 apr 2008 18:33

Hebben jullie weleens zoiets gemaakt met van die rijgkastjes? Plaatjes misschien? :-)

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Bericht door T@mara » di 22 apr 2008 06:51

Hoi,
ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb die rijgkastjes laatst bij kralenstunter gekocht?
http://www.kralenstunter.nl" onclick="window.open(this.href);return false; -swarovski accesoires - rijgkastje

Groetjes,
Tamara

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Bericht door fierelie » di 22 apr 2008 17:54

Bieketjuh dankjewel, ik denk inderdaad dat dat mooier is, had daar zelf nog niet bij stilgestaan om het zo te doen.
Tamara, ook bedankt :wink: Mag ik vragen welke draad jij voor de kastjes gebruikt?

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 22 apr 2008 18:32

In dit topic staat een opmerking over het draad (Acculon (is de merknaam) of te wel nyloncoated staaldraad ;) ) en nog een ideetje om het met ringetjes te verwerken, helaas doen niet alle links en foto's het meer, hopelijk heb je er iets aan :D

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ss&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt trouwens ook gebruik maken van de zoekfunctie ( zie boven aan de pagina de blauwe woorden onder "inspiratie wissel je uit bij Kralen.com, mocht je het niet kunnen vinden ;) ) en daar rijgstrass in te toetsen en dan bijvoorbeeld alleen zoeken in technieken :idea:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Bericht door T@mara » di 22 apr 2008 18:43

fierelie schreef:Bieketjuh dankjewel, ik denk inderdaad dat dat mooier is, had daar zelf nog niet bij stilgestaan om het zo te doen.
Tamara, ook bedankt :wink: Mag ik vragen welke draad jij voor de kastjes gebruikt?
Ik heb er nog niets mee gemaakt :oops: 8)

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Bericht door fierelie » do 24 apr 2008 10:10

Nog niets mee gemaakt?! :shock: :D
Bedankt iedereen voor alle reacties! :applaus2:

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » do 24 apr 2008 15:03

Ik werk ook regelmatig met rijgkastjes en ook met die hele grote van bijv. 18 of 24 mm, waarzo'n grote strasssteen (vierkant) in past.
Ik zal proberen deze week ff wat op m'n site te zetten hiervan, je kunt er echt leuke dingen mee maken!

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Bericht door fierelie » vr 25 apr 2008 09:12

Leuk, ben benieuwd!!

Gesloten