wire of verzilverd draad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
T@mara
Bead Producer
Contacteer:
wire of verzilverd draad

Bericht door T@mara » di 15 apr 2008 19:21

Hallo,

Mijn nicht gaat binnenkort trouwen en voor haar maak ik een diadeem. Een zilveren diadeem die ik een soort van omwikkel met draad, en op dat draad rijg ik pareltjes van 4mm.

Ik gebruik voor mij sieraden eigenlijk altijd staaldraad met coating, waxkoord of veters.
Maar nooit ijzerdraad, of noem je dat wire wire of verzilverd draad? Ik weet er weinig vanaf dus ik zou graag de verschillen weten, als die er zijn :P
Wie heeft voor mij tips en ervaringen zoals:
- wat kan ik het beste gebruiken
- welke maat
- waar is het te koop

Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Tamara

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 15 apr 2008 20:59

Ik heb er dus geen verstand van. Maar voor een bruiloft zou ik zilverdraad gebruiken. En het dan luchtdicht verpakt houden tot de bruiloft.
Het lijkt me zo zonde als het al verkleurd is, als de trouwdag daar is :wink: .
Groetjes Ellen.

Eliane
Bead Fan

Bericht door Eliane » wo 16 apr 2008 08:16

Ik gebruik altijd de meest dunne verzilverd draad dat er is, zodat ook zoetwaterparels geen probleem zijn!
Voorbeeldje:

Afbeelding

Dit ben ik met mijn bruids proefkapsel van vorig jaar. Daar is het mee begonnen, bruidssieraden en tiara's, zoals deze, die ik zelf heb gemaakt en heb gedragen op onze dag 7-7-7

(Ik heb gewoon stijl haar, dus mijn man wist niet wat ie zag...ook erg leuk op de video...niet van wow wat een gave jurk..."wat zit je haar prachtig schat"...hahahahaha)
Laatst gewijzigd door Eliane op ma 27 dec 2010 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » do 17 apr 2008 15:32