wire of verzilverd draad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
T@mara
Bead Producer
Contacteer:
wire of verzilverd draad

Bericht door T@mara » di 15 apr 2008 19:21

Hallo,

Mijn nicht gaat binnenkort trouwen en voor haar maak ik een diadeem. Een zilveren diadeem die ik een soort van omwikkel met draad, en op dat draad rijg ik pareltjes van 4mm.

Ik gebruik voor mij sieraden eigenlijk altijd staaldraad met coating, waxkoord of veters.
Maar nooit ijzerdraad, of noem je dat wire wire of verzilverd draad? Ik weet er weinig vanaf dus ik zou graag de verschillen weten, als die er zijn :P
Wie heeft voor mij tips en ervaringen zoals:
- wat kan ik het beste gebruiken
- welke maat
- waar is het te koop

Alvast erg bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Tamara

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 15 apr 2008 20:59

Ik heb er dus geen verstand van. Maar voor een bruiloft zou ik zilverdraad gebruiken. En het dan luchtdicht verpakt houden tot de bruiloft.
Het lijkt me zo zonde als het al verkleurd is, als de trouwdag daar is :wink: .
Groetjes Ellen.

Eliane
Bead Fan

Bericht door Eliane » wo 16 apr 2008 08:16

Ik gebruik altijd de meest dunne verzilverd draad dat er is, zodat ook zoetwaterparels geen probleem zijn!
Voorbeeldje:

Afbeelding

Dit ben ik met mijn bruids proefkapsel van vorig jaar. Daar is het mee begonnen, bruidssieraden en tiara's, zoals deze, die ik zelf heb gemaakt en heb gedragen op onze dag 7-7-7

(Ik heb gewoon stijl haar, dus mijn man wist niet wat ie zag...ook erg leuk op de video...niet van wow wat een gave jurk..."wat zit je haar prachtig schat"...hahahahaha)
Laatst gewijzigd door Eliane op ma 27 dec 2010 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » do 17 apr 2008 15:32

Ik zie dat Creadream verzilverd draad - 0.4 mm zilver heeft. Zal dit geschikt zijn? Het is eigenlijk de bedoeling dat ik het uiteinde van de draad een paar slagen om de diadeem doe, en dat het dan blijft zitten. Is het met dit draad, net als bij gecoat staaldraad, dat het dan gelijk weer loswikkelt?
Sorry voor al mij vragen maar ik heb geen ervaring met dit draad 8)

(Ik vind jouw creaties erg mooi Eliane, moet vast een prachtige dag geweest zijn!)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 17 apr 2008 16:00

Nee de verzilverd draad is buigbaar, dus anders dan staaldraad. Ik heb het zelf nog niet gebruikt moet ik eerlijk toegeven, maar ik denk wel dat die beter is dan de 0,25 metaaldraad http://www.creadream.nl/product_info.php?p_id=628" onclick="window.open(this.href);return false; , die is redelijk sterk maar uiteindelijk wel breekbaar. Ik bedoel, die gebruikte ik weleens voor figuurtjes en ging goed, maar je moest niet te vaak heen en weer buigen, want dan kon het stuk gaan.

Bieketjuh
Bead Designer

Bericht door Bieketjuh » do 17 apr 2008 16:42

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ht=diadeem" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze heb ik gemaakt met verzilverd draad, alleen weet ik niet meer juist hoe groot de diameter was. (Allesins niet dik want ze konden 2 keer door de kraaltjes) Maar met verzilverd draad moet het lukken.

Dito
Bead Interested

Bericht door Dito » do 17 apr 2008 22:24

verzilverde draad is eigenlijk een kern van koper met een dun laagje echt zilver rond. Het blijft perfect staan in de vorm die je erin buigt, maar het zilverlaagje kan er ook vrij snel afkomen als je bijvoorbeeld met een tang werkt.
Het is ook wat stug vind ik persoonlijk, wire wire draad kan je ook gebruiken. Dat is ook met een koperkern maar met een andere laag op. Het oxideerd niet dus zal zeker niet zwart worden, het laagje kan er ook af komen met het bewerken maar ik heb de ervaring dat dat iets minder snel zal gebeuren dan bij verzilverde draad.
Je kan ook werken met écht zilveren draad, zoals verkrijgbaar bij edelsteenkralen.nl... mischien wat duurder maar ik zou het voor mezelf wel durven doen. Als deze oxideerd kan je het ook makkelijker schoonmaken.
Verzilverde draad en zilverdraad kan je ook solderen met soldeertin. wire wire kan je niet solderen.

charmart
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door charmart » do 17 apr 2008 23:24

Hoi hoi!
Ik werk met metaaldraad om bijv. te haken (ketting met lussen) en wire wire om iets te fixeren, bijv een sprietenketting.
Succes met deze leuke opdracht!

Wat een prachtig kapsel Elaine!!!

Groetjes,
Martine

Eliane
Bead Fan

Bericht door Eliane » vr 18 apr 2008 12:28

Dank je wel Martine!
Ik gebruik voor de tiara's wel de 0,25 metaaldraad op een klosje...Mocht je wat meer ruimte in de parels hebben, dan zou ik de 0,4 nemen!

Voor de "liefhebbers" hahaha, topic over onze grote dag!
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... ght=070707" onclick="window.open(this.href);return false;

T@mara
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door T@mara » vr 25 apr 2008 12:15

even een update, ik heb verzilverd draad gekocht bij Creadream. En dit is het resultaat geworden van mij opdracht.

Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor het meedenken! :)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 apr 2008 13:08

netjes :) mooi gelukt!

Eliane
Bead Fan

Bericht door Eliane » vr 25 apr 2008 15:45

leuk geworden!

charmart
Bead Dreamer
Contacteer: