Afhechten meerdere acculondraden

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Nanette
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:di 25 mar 2008 13:29
Locatie:Purmerend
Afhechten meerdere acculondraden

Bericht door Nanette » di 25 mar 2008 13:58

Hallo allemaal ! Ik ben helemaal nieuw hier en heb al veel opgestoken!
In een grijs verleden heb ik een aantal cursussen gevolgd op de Bloemgracht in Amsterdam. Gelukkig :D had ik alles bewaard en na 2 avondjes knippen had ik een aardige voorraad kralen en ben ik weer begonnen. Ik heb nu inmiddels 2 dochters en die houden erg van sieraden, dus we fröbelen wat af. Wat ik ERG lastig vind :cry: is het netjes afhechten van meerdere acculondraden. Het wordt zo rommelig. Wie o wie kan mij helpen ? :idea:

Alvast bedankt & groetjes, Nanette

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 25 mar 2008 14:25

Op wat voor manier werk je het momenteel af? Meestal past het wel door het kalotje....op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; -> rijgen -> sieraad afwerken kan je over kalot lezen, mocht je die nog niet gebruiken.

Nanette
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:di 25 mar 2008 13:29
Locatie:Purmerend

Bericht door Nanette » di 25 mar 2008 14:29

Hallo Sandra,

Bedankt voor je snelle reactie.
Eigenlijk ben ik met het acculondraad een beetje afgestapt van de kalotjes. Alleen een knijpkraal gaat prima, helemaal als je die met de krimper mooi rond maakt. Maar misschien is het met meerdere draden toch handiger om weer met kalotjes te werken. Maar hecht jij dan meerdere draden met een knijpkraal of per draad een knijpkraal ? ... dan past het toch niet ?
Groetjes,
Nanette

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 25 mar 2008 14:46

ik geloof dat tot circa 3 draden wel door het kalot past en die krijg je ook wel samen in 1 knijpkraal. Meer draden heb ik laatste tijd niet gebruikt....ja jaren geleden en toen ging ik maar gewoon rommelig wat proberen. ;) Op http://www.kralen.com/faq.php" onclick="window.open(this.href);return false; (selecteer rijgen, beetje halverwege de pagina zie je de tekst dan) had ik nog wat tips gezet, maar dat is alweer bijna 6 :shock: jaar geleden, stelt dus niet veel voor. ;)

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 25 mar 2008 15:11

hoihoi,

als ik t/m 3 draden gebruik gaan ze in een kalotje.
als het er meer zijn gaan er een paar knijpkralen op en lijm ik ze in een veterklemmetje dat gaat prima.
Ik vindt het altijd het mooiste als alle draden 1 eind vormen..
zie soms wel eens kettingen ieder eindje een kalotje.. vindt ik niet zo mooi.

Succes!

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Bericht door MB » di 25 mar 2008 19:26

Dat krijg ik dus niet voor elkaar, 3 draden in een kalotje, dan vliegt
het er met dezelfde vaart weer uit :(
Ben gewent de draden nog een keer door het kalotje te steken en ja
met 3 draden en dan nog een keer is dat wat veel draad door een kalotje......
~Groetjes Margriet~

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » vr 28 mar 2008 10:22

Knijpkralen zijn in verschillende maten te krijgen. Ik heb ze zelf tot nr. 6 daar gaan 6 draden heen en terug door (dus eigenlijk 12 draden). Je moet een wat zwaardere tang hebben om ze goed dicht te knijpen maar dat gaat goed en ziet er netjes uit.

Evelien-81
Bead Believer
Berichten:202
Lid geworden op:vr 28 mar 2008 20:42
Locatie:kop van noord-holland

Bericht door Evelien-81 » vr 28 mar 2008 22:42

Sandra schreef:Op wat voor manier werk je het momenteel af? Meestal past het wel door het kalotje....op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; -> rijgen -> sieraad afwerken kan je over kalot lezen, mocht je die nog niet gebruiken.
bedankt voor de tip, deze website kende ik nog niet.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » vr 28 mar 2008 23:13

Evelien-81 schreef:
Sandra schreef:Op wat voor manier werk je het momenteel af? Meestal past het wel door het kalotje....op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; -> rijgen -> sieraad afwerken kan je over kalot lezen, mocht je die nog niet gebruiken.
bedankt voor de tip, deze website kende ik nog niet.
Scroll eens naar boven, en kijk eens wat daar bovenaan deze pagina staat :wink: :lol:

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » za 29 mar 2008 22:42

Zeker door een 3mm knijpkraal passen meerdere draden...

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Bericht door MB » ma 31 mar 2008 16:46

Monique Westerlink schreef:Knijpkralen zijn in verschillende maten te krijgen. Ik heb ze zelf tot nr. 6 daar gaan 6 draden heen en terug door (dus eigenlijk 12 draden). Je moet een wat zwaardere tang hebben om ze goed dicht te knijpen maar dat gaat goed en ziet er netjes uit.

Dat wist ik niet van een grotere knijpkraal, bedankt voor de tip!
~Groetjes Margriet~

Gesloten